خواست ایالت‌های آلمان برای کار الزامی پناهجویان در بخش‌های عام‌المنفعه

  • انتشار: ۲۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 156445

ایالت‌های آلمان می‌خواهند که پناهجویان را ملزم به کارهای عام المنفعه کنند تا به این وسیله مشوق ها برای مهاجرت غیراصولی کاهش داده شده و به رفع کمبود شدید نیروی کاری در آلمان نیز کمک شود.

روزنامه آلمانی «اوگسبورگر الگماینه» روز گذشته نوشت، در مسوده ای که به این منظور تدوین شده، آمده است، پناهجویان باید بدون درنگ ملزم به انجام خدمات اجتماعی شوند تا ادغام آن ها به سرعت به جریان بیافتد. قرار است این مسوده در کنفرانس نخست وزیران ایالت‌های آلمان که روز پنجشنبه آغاز می‌شود، مورد بحث قرار گیرد.

به گزارش این روزنامه، این پیش نویس که ایالت نیدرزاکسن نقش اصلی را در نگارش آن داشته، توسط ایالت‌هایی هم حمایت می‌شود که رهبری شان را حزب سوسیال دموکرات آلمان «اس پی دی» به عهده دارد.

بنا به گزارش این روزنامه در ادامه این مسوده آمده است: «مقرره های کنونی باید به گونه ای تغییر داده شوند که پناهجویان پس از خروج از کمپ های پذیرش اولیه و انتقال به نواحی (Kommunen)، بدون درنگ ملزم به کار شوند.»

در ادامه این پیش نویس آمده است: «کمبود نیروی کاری در حال افزایش ممتد است و به این خاطر نمی‌شود این را تحمل کرد که از بخش بزرگی از پناهجویان نتوان به عنوان نیروی کاری استفاده کرد.»

بنابر این باید برای نواحی شهری امکان «کار الزامی در بخش های عام المنفعه» ایجاد شود. در این راستا باید از شرکت هایی که پناهجویان را استخدام می‌کنند، در زمینه ادغام بیشتر حمایت شود و بنا به این مسوده «انتظار برای کورس های زبان و ادغام دیگر نباید دلیلی برای تاخیر در ورود به بازار کار باشد.»

افزون براین بنا به گزارش این روزنامه، ایالات آلمان خواهان امکانات بهتر برای جایگزین کردن کمک های مالی برای پناهجویان با کمک های غیرنقدی هستند.

مقام‌های ایالت‌های آلمان گفتند: «سیستم های کارت های پرداخت که استفاده از آن ها در حال حاضر به گونه آزمایشی جریان دارد، باید با سرعت هرچه بیشتر مورد ارزیابی قرار گرفته و با در نظر گرفتن اجرای یکسان در سراسر آلمان فدرال و صرفه جویی در هزینه های مدیریت بررسی شوند.»

به گفته آن ها، اینگونه می‌توان سهمی «در کاهش مشوق های اشتباه برای مهاجرت غیراصولی ادا کرد.»

بنا به این گزارش ایالات از وزارت کار و امور اجتماعی آلمان فدرال خواستند که با سرعت هرچه بیشتر یک مقرره جدید تدوین کند که براساس آن بشود کمک های غیرنقدی را بخشی از معاش لازم برای گذران امور «Regelbedarf» به حساب آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟