حمله به چهار معلم امریکایی در شمال‌شرق چین

  • انتشار: ۲۲ جوزا ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 184439

رسانه‌های امریکایی گزارش داده‌اند که چهار شهروند امریکایی در تفریح‌گاهی در شمال‌شرق چین هدف حمله با چاقو قرار گرفته‌اند.

رویترز گزارش داده که این رویداد روز دوشنبه، ۱۰ جون، در تفریح‌گاه بیشان ولایت جیلین رخ داده است و شهروندان زخمی شده در آن، استادان دانشگاه آیووای امریکا هستند.

آدام زابنر، نماینده آیووا در مجلس نماینده‌گان امریکا به رویترز گفته که برادرش یکی از قربانیان این رویداد است.

او افزوده است: «برادر من، دیوید زابنر، هنگام بازدید از معبدی در شهر جیلین چین، در جریان حمله با چاقو از ناحیه دست مجروح شد.»

تا کنون انگیزه حمله به شهروندان امریکایی و هویت مهاجم مشخص نیست.

ویدیوی زخمیان خون‌آلود این رویداد که مکانی در چین را نشان می‌دهد، در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است.

این افراد در قالب یک گروه استادان دانشگاه، برای بازدید از دانشگاه بیهوا در جیلین، به چین سفر کرده بودند.

ماریانت میلر میکس، نماینده آیووا در کانگرس امریکا، گفته است: «ما از طریق کانال‌های مناسب با سفارت ایالات متحده صحبت کنیم تا اطمینان حاصل شود که قربانیان ابتدا مراقبت‌های باکیفیت برای آسیب‌های خود دریافت می‌کنند و سپس به روشی که از نظر صحی امکان‌پذیر است از چین خارج شوند.»

جین‌ ویسر، سخنگوی دانشگاه آیووا، به سی‌ان‌ان گفته که وزارت خارجه امریکا از این رویداد آگاه شده و‌ اوضاع را زیر نظر دارد؛ با این حال، وزارت یادشده تا کنون در این‌ مورد اظهار نظر نکرده است.

این حمله در حالی صورت گرفته است که رابطه میان واشنگتن و‌ بیجینگ بر سر تایوان خوب نیست.

با این حال، انتظار می‌رود که این حمله روی دعوت امسال شی جین‌پینگ، رییس جمهور چین، از ۵۰ هزار دانشجوی امریکایی برای برنامه‌های مطالعاتی به این کشور تأثیر منفی بگذارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟