حجت الاسلام والمسلمین هاشمی: آیت الله محسنی یک عالم پیشرو بود

  • انتشار: ۴ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: دین و اندیشهسیاست
  • شناسه مطلب: 69451

در مراسم چهلمین روز درگذشت حضرت ایت الله محسنی، ابعاد شخصیتی این فقیه فرزانه مورد بررسی قرار گرفت/

حجت الاسلام والمسلمین سید حمید هاشمی در این محفل، با بیان خدمات ارزشمند این عالم فرزانه به جامعه افغانستان، او را یک عالم پیشرو و آگاه به زمانه دانست.

وی گفت که آثار علمی ایشان نشان می دهد که این فقیه دانشمند، تا چه اندازه مقتضیات عصر ما را درست متوجه شده و بر اساس آن، تولید محتوا نموده است.

اقای هاشمی تاکید کرد که تدوین قانون احوال شخصیه تشیع که تخت اشراف ایت الله محسنی تدوین شد، از به روز ترین قوانین موجود در دنیای معاصر است که هم با شریعت اسلام سازگار است و هم با وضعیت اجتماعی کنونی همخوانی دارد.

این عالم دینی در ادامه افزود: در کشوری که تفکر طالبانی که زن را کالا می داند و از تحصیل و حقوق اولیه اش محروم می کند، داشتن قوانینی که در آن، زنان دارای حقوق کامل انسانی و اسلامی باشند یک غنیمت بزرگ است و چنن غنیمتی اکنون با درایت مرحوم آیت الله محسنی در اختیار ماست.

اقای هاشمی در بخش ذیگری از سخنان خود به وضعیت نابسامان کشور و حملات متعدد انتحاری توسط طالبان علیه مردم ملکی اشاره کرد و گفت: طالبان که معلوم است شغل شان ادمکشی و جنایت است و خود را مقید به رعایت هیچ اصلی نمی دانند، اما چرا حکومت، در سرکوب طالبان و دستگیری و مجازات عوامل حمله به مردم ملکی کوتاهی می کند؟

او افزود: گروه طالبان، خوارج زمانه ما هستند و همه مردم کشور وظیفه دارند با هر ابزاری که می توانند با این گروه مبارزه کنند.

اقای هاشمی از نقش مهم نیروهای مردمی در مقابله با طالبان یاد کرد و خواهان همکاری های بیشتر حکومت با نیروهای مردمی گردید.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟