جنرال امریکایی: برای جنگ در فضا آماده‌ایم

  • انتشار: ۸ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 140619

یک جنرال ارشد ارتش امریکا گفت، کشورش که به توسعه فن‌آوری‌هایی همچون فن‌آوری‌های ضد ماهواره برای مقابله با تهدیدهای کشورهایی همچون روسیه و چین پرداخته برای جنگ در فضا آمادگی دارد.

به نقل از رسانه های خارجی، جنرال جس مورهاوس، مقام ارشد فرماندهی فضایی ارتش امریکا – بخشی از این ارتش که مسئول عملیاتهای حوزه فضا است – اظهار کرد: تجاوزگری روسیه و چشم انداز چین برای آنکه تا اواسط قرن تبدیل به قدرت فضایی مسلط جهان شود، موجب شده که برای امریکا گزینه‌ای به جز آماده شدن برای جنگ در فضا باقی نماند.

مورهاوس در نشستی با خبرنگاران در محل سفارت امریکا در لندن گفت: امریکا آماده است تا چنانچه مجبور شود همین امشب در فضا بجنگد. اگر کسی امریکا یا منافع ما از جمله منافع شرکا و متحدانی که با آنها معاهده حمایت نظامی متقابل داریم را تهدید کند، ما برای آنکه همین امشب بجنگیم آماده‌ایم.

ماهواره‌ها زیربنای بخش‌های بزرگی از زندگی مدرن، از سیستم‌های بانکی گرفته تا پیش‌بینی آب‌وهوا بوده و به دلیل نقششان در جمع‌آوری اطلاعات، ارتباطات، ناوبری و راهنمایی، برای عملیاتهای نظامی اهمیت حیاتی دارند. اما اتکای بیش از حد به ماهواره ها موجب می‌شود حمله به این دارایی‌های فضایی یک کشور عواقب گسترده‌ای ایجاد کند.

چهار کشور چین، امریکا، هند و روسیه با اجرای مانور انهدام ماهواره‌های خود با موشک از زمین، قابلیت‌های ضد ماهواره‌ای خود را آزمایش کرده‌اند. اما چنین آزمایشاتی که سال گذشته میلادی از سوی امریکا به طور یکجانبه ممنوع شد، ابرهای عظیمی از زباله را ایجاد کرده و این زباله ها، ماهواره‌های دیگر را برای چندین دهه در معرض خطر قرار می دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟