جان باختن ۲۱۰۰ بیمار قلبی در یک سال گذشته در کشور

  • انتشار: ۱۰ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 155228

مسئولان در وزارت صحت عامه طالبان می‌گویند که از سال ۲۰۲۲ به این سو، ۲۶ هزار و ۹۴۶ بیمار مبتلا به بیماری قلبی در سراسر کشور، به شفاخانه‌ها مراجعه کرده اند که بیش‌تر شان هنوز بستری اند.

مسئولان وزارت صحت عامه گروه طالبان می‌افزایند که از سال گذشته‌ی میلادی تا کنون، دو هزار و ۱۰۰ تن در اثر ابتلا به بیماری‌های قلبی جان باخته اند.

شرافت زمان امرخیل، سخن‌گوی وزارت صحت عامه طالبان به رسانه‌ها گفته است که از سال گذشته تا کنون، ۸۲۱ بیمار تنها در اثر بیماری «ischemic heart disease» یا کاهش خون‌رسانی به قلب، جان خود را از دست داده اند.

او می‌گوید: «در سال گذشته در سراسر افغانستان، ۲۶ هزار و ۹۴۶ هزار بیمار مربوط به بیماری‌های قلبی به شفاخانه‌ها مراجعه کرده اند. البته بیمارانی که نزد ما راجستر شده اند دو هزار اند. در کل، ۲۱۰۰ بیمار تقریباً وفات شده که همه بیماران قلبی بوده اند.»

امرخیل، می‌افزاید که در ۲۰ سال گذشته، در زمینه‌ی فراهم‌کردن تجهیزات و دیگر خدمات برای درمان بیماری‌های قلبی در کشور، توجه خاصی صورت نگرفته است.

گفتنی است به تازگی مسئولان سازمان جهانی بهداشت نیز وعده سپرده اند که در زمینه‌ی آموزش کارمندان صحی، دست‌رسی شهروندان به خدمات درمانی به ویژه در بخش‌های دوردست با وزارت صحت عامه هم‌کاری می‌کنند‌.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟