تولید «جنین مصنوعی انسان» توسط محققان آمریکایی و انگلیسی

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۴۰۲
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 142680

پژوهشگران آمریکایی و انگلیسی می‌گویندکه جنین مصنوعی انسان را تولید کرده‌اند.

به نقل از گاردین، پژوهشگران اهل انگلیس و آمریکا با استفاده از سلول‌های بنیادی و بدون کاربرد اسپرم و تخمک، جنین مصنوعی انسان را تولید کرده‌اند.

هدف از این آزمایش، درک مراحل تکامل انسان عنوان شده اما کارشناسان می‌گویند چنین آزمایش‌هایی پرسش‌های عمیق اخلاقی و قانونی ایجاد می‌کند.

گروه محققان دانشگاه کمبریج انگلیس و موسسه فناوری کالیفرنیا در آمریکا تاکید دارند که آنچه ساخته‌اند مدل جنینی است و جنین واقعی نیست. این جنین‌ها فاقد قلب تپنده یا مراحل ابتدای تشکیل مغز هستند.

جزییات این پژوهش هنوز در یک نشریه علمی منتشر نشده و دست اندرکاران آن، نتایج تحقیقات خود را روز چهارشنبه در یک کنفرانس علمی تشریح کردند.

دانشمندان می گویند: این جنین های مدل، که شبیه جنین های اولیه در مراحل اولیه رشد انسان هستند، می توانند دریچه ای حیاتی در مورد تأثیر اختلالات ژنتیکی و علل بیولوژیکی سقط مکرر ایجاد کنند.

با این حال هیچ چشم انداز کوتاه مدتی برای استفاده بالینی از جنین های مصنوعی وجود ندارد. کاشت آنها در رحم بیمار غیرقانونی است و هنوز مشخص نیست که آیا این ساختارها پتانسیل ادامه بلوغ فراتر از مراحل اولیه رشد را دارند یا خیر. در همین حال، به طور کلی دانشمندان فقط مجاز به کشت جنین در آزمایشگاه تا حداکثر ۱۴ روز هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟