توزیع کمک به بیش از ۸ هزار خانواده نیازمند در کشور

  • انتشار: ۱۴ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 162870

مقام‌های محلی طالبان در هرات، لغمان، غور و پکتیکا از توزیع کمک به هفت هزار و ۸۷۶ خانواده نیازمند در این ولایت‌ها خبر داده‌اند.

جمیعت هلال احمر زیر اداره طالبان در هرات روز دوشنبه، ۱۳ قوس، گفته که به دو هزار خانواده آسیب‌دیده از زمین‌لرزه در ۱۴۰ قریه ولسوالی کشک کهنه این ولایت از سوی بنیاد ملک سلمان، مواد خوراکی توزیع شده است.

ریاست احیاء و انکشاف دهات طالبان در لغمان نیز از توزیع پول نقد به دو هزار و ۷۱۰ خانواده نیازمند در این ولایت خبر داده است.

گفته می‌شود که این کمک‌ها از سوی برنامه جهانی غذا (WFP) به هرخانواده مبلغ سه هزار و ۲۰۰ افغانی پول نقد توزیع شده است.

در همین حال، دفتر مطبوعاتی والی طالبان در غور از توزیع مواد خوراکی به یک هزار و ۴۶۴ در ولسوالی الفاروق این ولایت خبر داده است.

این کمک‌ها از سوی برنامه جهانی غذا به همکاری تخنیکی موسسه ورلدویژن به این خانواده‌ها توزیع شده است.

در خبرنامه‌ای دیگر که از سوی دفتر مطبوعاتی والی طالبان در غور نشر شده، آمده که از سوی موسسه «گلوبل» به ۳۶۱ خانواده نیازمند در شهر فیروزکوه مرکز این ولایت مواد خوراکی توزیع شده است.

از سویی هم، ریاست احیاء و انکشاف دهات طالبان در ولایت پکتیکا گفته که به یک هزار و ۳۴۰ خانواده نیازمند در ولسوالی برمل این ولایت از سوی برنامه جهانی غذا مواد خوراکی توزیع شده است

این در حالی است که با گذشت حدود دو ماه از زمین‌لرزه‌های مرگبار در هرات، هنوز اکثریت خانواده‌ها کمک مورد نیاز را دریافت نکرده و بدون سرپناه زندگی می‌کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟