تنش نظامی در دریای سرخ؛ کشتی جنگی البرز ایران وارد بحیره سرخ شد

  • انتشار: ۱۲ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 166715

به‌دنبال تهدید نظامی بریتانیا علیه گروه حوثی‌های یمن در دریای سرخ، رسانه‌های ایرانی گزارش داده‌اند که کشتی جنگی «البرز» آن کشور وارد بحیره سرخ شده است.

تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه پاسداران، روز دوشنبه، ۱ جنوری گزارش داد که این کشتی‌ برای تامین امنیت مسیر‌های کشتی‌رانی در آب‌های آزاد ماموریت اجرا می‌کند.

براساس این گزارش، کشتی‌های جنگی ایران از سال ۲۰۰۹ به این‌سو، در مقابله با دزدی‌های دریایی و سایر ماموریت‌ها وظیفه اجرا کرده است.

به گزارش تسنیم، کشتی البرز پس از ترمیم اساسی و نصب سیستم‌های جدید تکنالوژی بار دیگر با نیروهای دریایی ارتش ایران ملحق شده است. این کشتی جنگی یک‌هزار و ۵۵۰ تن وزن دارد و برای نخستین بار ۴۸ پیش ساخته شد.

این کشتی جنگی ایران در حالی وارد دریای سرخ شده که تنش‌ها در منطقه به‌ویژه جنگ اسراییل بر ضد گروه حماس در نوار غزه و حملات حوثی‌های یمن بر کشتی‌های تجارتی در این بحیره افزایش یافته است.

شورشیان حوثی در نزدیک به سه ماه گذشته بار‌ها کشتی‌هایی را که از بحیره سرخ عبور می‌کنند، هدف قرار داده و گفته‌اند که این حملات بر ضد اسراییل و در حمایت از غزه انجام می‌شود.

اما حملات این گروه‌ به کشتی‌های باربری با پاسخ نظامی ایالات متحده روبه‌رو شده است.

افزون بر این، وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که نیروهای نظامی این کشور آماده هستند تا علیه حوثی‌های یمن که کشتی‌های باری را در دریای سرخ هدف قرار می‌دهند، دست به اقدام مستقیم بزنند.

درحال حاضر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ کشتی‌رانی به‌جای عبور از کانال سویز، مسیری طولانی‌تر و قیمتی‌تر را در اطراف «دماغه امید نیک افریقا» که گذرگاهی عمده برای تقریباً ۱۲ درصد تجارت جهانی است، انتخاب کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟