تظاهرات مردمی در پی مواضع ضد مهاجرتی حزب راست افراطی در آلمان

  • انتشار: ۱ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 169571

بیش از ۱۰۰ هزار نفر روز شنبه در ۱۰۰ نقطه مختلف آلمان به خیابان‌ها آمدند تا به نشست محرمانه حزب راست افراطی آلمان موسم به «آلترناتیو برای آلمان» و نئونازی‌ها که با هدف اخراج دسته جمعی مهاجران برگزار شده بود، اعتراض کنند.

شرکت کنندگان در این نشست تصمیم داشتند که پس از رسیدن به قدرت، مهاجرانی را که به باور آنها حتی با وجود کسب شهروندی این کشورنتوانسته بودند در جامعه آلمان ادغام شوند، اخراج کنند.

به نقل از یورونیوز، روز شنبه در فرانکفورت، قلب فعالیت‌های اقتصادی آلمان، حدود ۳۵ هزار نفر با شعار «دفاع از دموکراسی» راهپیمایی کردند. جمعیت مشابهی نیز در شهر شمالی هانوفر در حالی که پوسترهایی با شعار «نازی‌ها بیرون رانده می‌شوند» در دست داشتند، به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات دیگری در براونشوایگ، ارفورت و کاسل و بسیاری از شهرهای کوچکتر آلمان برگزار شد و روز یکشنبه نیز شهر برلین پایتخت آلمان صحنه یک تظاهرات بزرگ بود.

همزمان با این اعتراضات، سیاستمداران، رهبران کلیسا و مربیان لیگ فوتبال آلمان (بوندسلیگا) از مردم خواستند تا در برابر حزب «آلترناتیو برای آلمان» بایستند.

این اعتراضات پس از آن آغاز شد که اخباری درباره برگزاری یک نشست مخفی در تاریخ ۲۵ نوامبر با حضور اعضای حزب «آلترناتیو برای آلمان»، نئونازی‌ها و سایر افراط گرایان آلمان افشا شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟