تریبیون: جنرال های آمریکایی به شدت نگران طولانی شدن جنگ در افغانستان هستند

  • انتشار: ۱۸ حمل ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 39288

رسانه پاکستانی نوشته است که جنرال آمریکایی به شدت نگران طولانی شدن جنگ در افغانستان است. این روزنامه نوشته است نگرانی جنرال های ارتش آمریکا به دلیل آینده تاریک جنگ در افغانستان است، آنها هیچ چشم اندازی برای پایان این جنگ نمی بینند.

روزنامه انگلیسی تریبیون با چاپ مقاله ای به قلم جنرال طلعت مسعود تحلیل گر ارشد این کشور با عنوان ابعاد بین المللی جنگ افغانستان نوشت: جنرال های آمریکایی به شدت نگران پیامدهای آینده جنگ در افغانستان هستند.

تریبیون با تحلیل آخرین وضعیت بحران افغانستان، نوشته است: جنگ در افغانستان برای آمریکایی ها طولانی تر از جنگ در ویتنام شده، به همین دلیل جنرال های آمریکایی به شدت نگران پیامدهای آینده این جنگ هستند، زیرا هیچ چشم اندازی برای پایان آن مشاهده نمی کنند.

در ادامه آمده است “حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان تاکنون نه تنها نتوانسته به حضور طالبان در مناطق مختلف در این کشور پایان دهد بلکه، دیگر گروه های افراطی از جمله داعش نیز توانسته اند موقعیت خود را در این کشور تحکیم ببخشند و طالبان پاکستان نیز که با عملیات های ارتش در خاک این کشور تا حدودی ریشه کن شده بود جانی تازه بگیرد و مامنی امن در خاک افغانستان پیدا کنند. ”

در این مقاله آمده است؛ آمریکایی ها هر چند تاکنون با اقدامات نظامی سعی کرده اند که طالبان را شکست دهند، اما واقعیت های میدانی حکایت از آن دارد که نزدیک به 40 درصد از خاک افغانستان در کنترل طالبان قرار دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟