ترامپ به پرداخت ۵ میلیون دالر جریمه در پرونده فساد اخلاقی محکوم شد

  • انتشار: ۲۰ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 138021

دونالد ترامپ، رییس‌ جمهور پیشین امریکا از سوی هیات منصفه دادگاه فدرال نیویارک در پرونده سوءاستفاده‌ جنسی و افترا مقصر شناخته شد.

نیویارک‌پست گزارش داده است که این حکم دادگاه پس از چاشت روز سه‌شنبه، ۹ می، به وقت محلی صادر شد و براساس آن، ترامپ باید به شاکی قضیه بیش از ۵ میلیون دالر جریمه بپردازد.

هیأت منصفه نه نفره متشکل از سه زن و شش مرد، پس از سه ساعت تصمیم خود را در خصوص این پرونده اعلام کردند.

نیویارک‌پست نوشته است: «اعضای هیات منصفه به این نتیجه رسیدند که جین کارول، نویسنده ۷۹ ساله امریکایی توانسته است ادعای خود در خصوص شکایت از چهل‌و‌پنجمین رییس جمهور امریکا را به دلیل تجاوز جنسی به او در یک فروشگاه در سال ۱۹۹۶ ثابت کند.»

هیأت منصفه همچنان اظهارات کارول مبنی بر این‌که ترامپ در ۱۲ اکتبر ۲۰۲۲ هنگام یک پیام طولانی در حساب اجتماعی خود موسوم به «تروث سوشیال» به وی افترا زده و دروغ‌گو خطاب کرده است را تایید کردند.

گفتنی است که جین کارول، نویسندهٔ امریکایی در ۲۶ اپریل در دادگاهی در نیویارک شکایت کرد و گفت که ترمپ سه دهه پیش بر وی تجاوز جنسی کرده است.

ترامپ اما ادعاهای وی را «یک کلاه‌برداری»، «فریب» و « دروغ کامل» توصیف کرده بود.

این اظهارات رییس جمهور پیشین امریکا سبب شد که کارول از او بار دیگر به دلیل «افترا و توهین» شکایت کند، اما ترامپ معتقد است که اظهارات او توهین‌آمیز نبود و حقیقت را بیان کرده است.

گفتنی است که در جریان سال‌های اخیر، چندین زن ترامپ را به رفتار نادرست جنسی متهم کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟