تبانی دو غنی

  • انتشار: ۲۹ اسد ۱۴۰۰
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 119102

من حدس می‌زنم غیب شدن رییس‌جمهور فراری ما، جزئی از یک سناریوی از پیش تعریف شده بوده است که هر دو غنی با توافق هم، برای توجیه اشغال پایتخت ریخته‌اند. طالبان اجازه‌ی ورود به کابل را نداشتند.

این مطلب توسط حجت الاسلام والمسلمین سید حمید هاشمی در اجتماع هزاران نفر از افعانستانی های ساکن مشهد در حسینه قندهاری ها گفته شد.

اقای هاشمی گفت: طالبان به خارجی‌ها تعهد سپرده بودند که بدون انتقال مسالمت‌آمیز قدرت وارد پایتخت نمی‌شوند. اما انتقال مسالمت‌آمیز برخی تبعات منفی مانند سهم دادن به دیگر اقوام، سپردن تعهداتی به جامعه‌ی جهانی و … داشت.

لذا باید کاری می‌شد که طالبان توجیهی برای گرفتن کابل پیدا می‌کردند و مولوی اشرف‌غنی در ادامه‌ی برنامه‌های قبلی‌اش، با ایجاد خلا قدرت ساختگی، آخرین خدمت را هم به همنامش انجام داده و جامعه‌ی جهانی، نمایندگان و سران اقوام و مردم را در غافلگیری تلخی قرار می‌دهد.

این عالم دین تاکید کرد که گروه طالبان، یک گروه ترویست است که نه به شریعت و دین متعهد است و نه ارزشهای انسانی را ارج می گذارد.

به گفته او، با امدن طالبان بار دیگر زنان باید در کنج خانه ها پنهان شوند و اقوام محروم، از حقوق اساسی شهروندی خود محروم شوند.

حجت الاسلام هاشمی همچنین تاکید کرد که مردم افغانستان، قربانیان اصلی وضعیت موجود هستند و جامعه جهانی نباید به سلطه طالبان بر افغانستان راضی شود.

او همچنین گغت با توجه به سوابق طالبان در جنایت و ادم کشی، مقابله با این گروه یک واجب شرعی است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟