تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن؛ ترمپ: بایدن احمق است

  • انتشار: ۲۸ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153518

دونالد ترمپ در واکنش به تبادل زندانیان میان تهران و واشنگتن و آزادسازی شش میلیارد دالر پول مسدود شده ایران، جو بایدن، رییس جمهوری امریکا را احمق خطاب کرده است.

سایت خبری نیوزمکس، دوشنبه‌شب، ۱۸ سپتامبر، گزارش داده که دونالد ترمپ، رییس ‌جمهور پیشین امریکا، در شبکه اجتماعی تروث خود بایدن را مورد انتقاد قرار داده است.

ترمپ افزوده است: بایدن یک احمق تمام و کمال است که برای آزادی پنج شهروند امریکایی شش میلیارد دالر پرداخت کرد در حالی که ایران برای آزادی پنج شهروند خود هیچ پولی پرداخت نکرد.»

دونالد ترمپ تصریح کرده که امریکا در حال حاضر به مایه خنده جهانیان تبدیل شده است.

وی همچنان تصریح کرده است: «من ۵۸ زندانی را از کشورهای مختلف از جمله کوریای شمالی به خانه آوردم و هیچ‌وقت در این راه پولی پرداخت نکردم.»

به باور وی، آزادسازی شش میلیارد دالر پول مسدود شده ایران در ازای رهایی پنج زندانی امریکایی، زمینه گروگان‌گیری شهروندان این کشور را بیشتر خواهد کرد.

پیشتر رسانه‌های بین‌المللی گزارش دادند که شش میلیارد دالر پول مسدود شده ایران به بانک‌های قطر منتقل شده است.

پنج زندانی امریکایی و دو عضو خانواده آنها که در زندان‌های ایران به‌سر می‌بردند نیز توسط یک هواپیما قطری به دوحه انتقال داده شده‌اند. همچنان پنج زندانی ایرانی در امریکا که براساس این توافق آزاد شدند، تنها دو تن آنها حاضر شده به کشورشان برگردند.

در همین حال، جو بایدن، ضمن استقبال از آزاد شدن زندانی‌های امریکایی از زندان‌های ایران، تحریم‌هایی را علیه محمود احمدی‌نژاد، رییس ‌جمهور پیشین و وزارت اطلاعات ایران به‌دلیل «بازداشت‌های غیرقانونی» اعلام کرد.

به‌رغم این‌که وزارت خارجه ایران ادعا می‌کند که پول آزاد شده در اختیار تهران قرار گرفته است، اما مقام‌های امریکایی می‌گویند که ایران از این پول تنها در مقاصد بشردوستانه استفاده کرده می‌تواند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟