تایوان: چین در حال تقویت نیروی هوایی در امتداد خط ساحلی روبه‌روی جزیره است

  • انتشار: ۲۱ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152725

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که چین با استقرار دایمی جنگنده‌ها و پهپادهای جدید در پایگاه‌های هوایی توسعه‌یافته، قدرت هوایی خود را در امتداد سواحل روبه‌روی تایوان تقویت می‌کند.

بربنیاد گزارش رویترز، وزارت دفاع تایوان این اظهارات را روز سه‌شنبه، ۱۲ سپتامبر، در گزارش سالانه‌اش مطرح کرده است.

این وزارت گفته است که چین از«آموزش‌ها و تمرین‌های رزمی واقع بینانه برای تقویت آماده‌گی خود در برابر تایوان» استفاده می‌کند.

در این بیانیه آمده است: «کمونیست‌های چینی در حال تکمیل فرودگاه‌ها در امتداد خط ساحلی فرماندهی‌های تیاتر شرقی و جنوبی خود هستند و جنگنده‌ها و پهپادهای جدید را برای استقرار دایمی در آن‌جا مجدداً تنظیم می‌کنند.»

این وزارت افزود: «رزمایش‌های مکرر چین به شمال و جنوب تایوان و اقیانوس آرام نشان از تلاش‌های این کشور برای ارعاب تایوان از شرق‌وغرب آن است.»

این وزارت تاکید کرده است که در صورت مشاهده نشانه‌های واضحی از تهاجم چین، آن‌ها می‌توانند با سلاح‌های دقیق «به نیروهای متجاوز بسیج کننده این کشور حمله کنند.»

این گزارش «منطقه خاکستری» را مشخص می‌کند، که ظاهراً روش‌های غیرنظامی است که چین نیز علیه تایوان از آن استفاده می‌کند.

چین که ادعا می‌کند تایوان را به‌عنوان قلمرو خود اداره می‌کند، در سال‌های اخیر در واکنش به آنچه پکن «تبانی» میان تایوان و ایالات متحده و برای جلوگیری از استقلال تایوان می‌خواند، فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی این جزیره افزایش داده است.

چین در اگست سال گذشته بازی‌های جنگی را در اطراف تایوان برگزار کرد و نیروهایش تقریباً روزانه در اطراف جزیره فعالیت می‌کنند.

تیراندازی چین در اطراف تایوان باعث ایجاد نگرانی در منطقه و پایتخت‌های غربی در مورد درگیری احتمالی شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟