تام وست به‌هدف بحث در مورد افغانستان سفرش به چندین کشور را آغاز کرد

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 163044

تام وست، نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان، از آغاز سفرش به چندین کشور از جمله پاکستان خبر می‌دهد.

وست سه‌شنبه‌شب، ۱۴ قوس، در صفحه اجتماعی ایکس هدف از این سفرش را ملاقات با شرکای کلیدی امریکا و بحث روی مسایل سیاسی، امنیتی، اقتصادی وبشری افغانستان عنوان کرده است.

وست تصریح کرده که وی از تاریخ ۵ الی ۱۵ دسامبر، از کشورهای پاکستان، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و قطر دیدار خواهد کرد.

وی افزوده است: «مشتاقانه منتظر ملاقات با شرکای کلیدی خود هستم تا در مورد منافع مشترک امنیتی، حفاظت از پناهنده‌گان و اسکان مجدد، نیازهای بشردوستانه، حقوق بشر و مسایل اقتصادی گفت‌وگو کنم.»

پیشتر هیأت امریکایی به‌شمول جولیتا والس نویس، معاون وزیر امور خارجه این کشور در امور پناهنده‌گان در سفری به اسلام‌آباد با مقام‌های پاکستانی در مورد پناه‌جویان افغانستانی گفت‌وگو کرد.

جولیتا والس نویس روز سه‌شنبه، ۱۴ قوس، از دیدارهای جداگانه‌اش با آصف‌علی درانی، نماینده ویژه پاکستان برای افغانستان و نماینده کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهنده‌گان، در اسلام‌آباد خبر داده است.

نویس در دیدار با آصف درانی در مورد پناه‌جویان افغانستانی، حفاظت و اسکان مجدد آنان گفت‌وگو کرده است.

وست در حالی از سفرش به پاکستان و چند کشور دیگر خبر می‌دهد که اسلام‌آباد از اول نوامبر سال جاری، روند اخراج اجباری پناه‌جویان افغانستانی را شدت بخشیده است.

اخراج همکاران افغانستانی سابق نیروهای امریکایی در افغانستان که پس از تسلط دوباره طالبان به پاکستان فرار کرده‌اند، یکی از نگرانی‌های جدی واشنگتن عنوان می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟