بانک جهانی به زودی فعالیت هایش را در افغانستان از سر خواهد گرفت

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 163123

سخنگوی وزارت مالیه طالبان گفت: دفتر بانک جهانی تا آغاز سال ۲۰۲۴ در افغانستان فعال و منابع طرح‌های آن تا حمل سال آینده پرداخت می‌شود.

سخنگوی وزارت مالیه طالبان به رسانه ها گفت: قرار است ۴۵ طرح بانک جهانی که در کشور متوقف شده بودند، از سرگرفته شود. این پروژه‌ها هم‌زمان با سقوط دولت پیشین افغانستان متوقف شده بودند.

احمد ولی حقمل، سخنگوی وزارت مالیه طالبان گفت: در پی مذاکرات متوالی ما در سال گذشته، بانک جهانی پذیرفته است در گام نخست هزینه پروژه‌های نیمه‌کاره خود را پرداخت کنند و متعهد شده است تا اپریل ۲۰۲۴ پرداخت هزینه پروژه ها را شروع کند.

بنا به اعلام اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری طالبان، عمده پروژه‌های بانک جهانی در بخش‌های سرک سازی، ساختمانی، صحت، انرژی و زراعت متمرکز است.

خانجان الکوزی، عضو هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان در این باره گفت: در بخش سلامت، پیش از این بانک جهانی پروژه‌های بسیار خوبی اجرا کرده و بیمارستان‌ها و کلیینک‌های زیادی تاسیس کرده است.

پیش از این بانک جهانی در گزارشی اعلام کرده بود پس از روی کار آمدن طالبان در افغانستان پروژه‌هایش را که بیش از چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار ارزش دارد، ‌در این کشور متوقف کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟