بازداشت بیش از ۱۷۰۰ قاچاقچی اسلحه در آسیا توسط پولیس انترپول

  • انتشار: ۲۵ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 164534

پولیس بین المللی انترپول بیش از ۱۷۰۰ تن را در کشور های مختلف آسیایی، در پیوند با قاچاق اسلحه گرم، بازداشت کرده است.

سازمان پولیس بین المللی «انترپول» روز گذشته در شهر لیون فرانسه اعلام کرد که در عملیات گسترده اش علیه قاچاق غیرقانونی سلاح گرم در ۱۰ کشور آسیایی، بیشتر از ۱۷۰۰ نفر را بازداشت کرده است.

در اولین عملیات مشترک به نام «تریجر سالوو ۲» در این کشور های آسیایی بیشتر از ۷۰۰ میل سلاح، صد‌ها قطعه پرزه جات تسلیحات و همچنان اضافه از ۴۵ هزار گلوله بدست نیرو های انترپول افتاده است.

به نقل از دویچه وله، این عملیات گسترده از تاریخ ۱۳ تا ۲۴ نوامبر سال روان انجام یافته و هدف آن ایجاد اختلال در انتقال فرامرزی اسلحه گرم و بررسی و جست و جوی ارتباط میان گروه های جنایتکار و سازمان‌های فرا ملی، قاچاق اسلحه گرم و همچنان تروریست‌ها بوده است.

انترپول گفته است که در آسیای مرکزی، جنوبی و شرقی، قاچاق سلاح های سبک و کوچک برای همچو گروه ها به یک امر عادی مبدل شده، زیرا پنهان کردن، حمل و نقل و دسترسی به آنها آسان است.

این سازمان در اعلامیه خود به پاکستان اشاره و گفته است که در این کشور صد ها میل سلاح گرم، قطعات و مهمات، عمدتاً در مناطق هم مرز با افغانستان کشف شده است.

انترپول افزوده است که این امر منجر به بازداشت ۶۱۴ نفر، تحقیقات جدید و شناخت بیشتر مسیر های شد که برای قاچاق اسلحه و مهمات با لاری ها از افغانستان به پاکستان استفاده می شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟