انتقال نیروهای محلی افغانستانی توسط امریکا از طریق آلمان

  • انتشار: ۱۸ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 163408

امریکا از آلمان خواهان حمایت برای نجات همکاران محلی پیشین اش از افغانستان شده که تا سال ۲۰۲۱ برای ارتش امریکا و دیگر نهادهای مربوط کار می کردند. این افراد قرار است ابتدا به آلمان و سپس به امریکا انتقال داده شوند.

رسانه آلمانی «اشپیگل» روز گذشته نوشت که وزارت خارجه امریکا می‌خواهد هزاران شهروندافغانستان را با پروازهای اختصاصی به رامشتاین، یک پایگاه هوایی خود در آلمان انتقال بدهد.
این افراد کارمندان محلی سابق نیروها و اداره های امریکایی هستند که پس از به قدرت رسیدن مجدد طالبان، از پیکرد و انتقام هراس دارند.
در این گزارش افزوده شده که بعدا قرار است این افغانستانی ها که از قبل مورد بررسی قرار گرفته اند، به یک قرارگاه سربازان امریکای در شهر کایزرسلاوترن آلمان جا داده شوند.
سپس قونسلگری امریکادر شهر فرانکفورت به آن‌ها ویزاهای ویژه ای برای سفر به ایالات متحده امریکا صادر می کند. براساس این گزارش، در آخر هفته یک پرواز به صورت امتحانی با حدود ۲۰۰ افغانستانی انجام شده است.
«اشپیگل» نوشته که حکومت ایالات متحده امریکا که نیروهای محلی پیشین را تا حالا به قطر انتقال می داد، تأیید کرده که از این به بعد می‌خواهد از آلمان به عنوان «مکان توقف» برای تخلیه نیروهای محلی پیشین استفاده کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟