انتقاد مادورو از سکوت جامعه بین‌المللی در قبال «نسل‌کشی» در غزه

  • انتشار: ۱۳ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 166899

رئیس‌جمهور ونزویلا گفت، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که درگیری در فلسطین، نسل‌کشی علیه یک ملت است.

نیکلاس مادورو رئیس‌جمهور ونزویلا، با اشاره براینکه، مردم فلسطین بیش از ۷۵ سال در معرض «نسل‌کشی» قرار دارد، رویدادها را با هولوکاست مقایسه کرد.

نیکلاس مادورو در مصاحبه با روزنامه لاجورنادا چاپ مکزیک از جامعه بین‌المللی به دلیل سکوت در برابر آنچه در فلسطین جریان دارد انتقاد کرد.

مادورو با یادآوری هولوکاست گفت، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد که درگیری در فلسطین، نسل‌کشی علیه یک ملت است. هولوکاستی که یهودیان در دوران هیتلر و نازی‌ها تجربه کردند، این بار توسط فلسطینیان تجربه می‌شود.

مادورو با تاکید بر اینکه، مردم فلسطین بیش از ۷۵ سال در معرض نسل‌کشی قرار گرفته‌اند، اظهار داشت، بدترین جنبه نسل‌کشی، شراکت در جرم و سکوت آن است.

وی افزود: نخبگان اروپایی شاهد خاموش این شراکت هستند. بمب‌های تولید شده توسط نخبگان آمریکایی، فلسطینی‌های بی گناه را قتل عام می‌کند.

نیکلاس مادورو با اشاره براینکه، دادگاه‌های بین‌المللی باید وارد عمل شوند، اظهار داشت، وحشت در فلسطین به صورت زنده و جلوی چشم جهانیان در حال وقوع است.

مادورو با بیان اینکه، ونزویلا با آرمان فلسطین همبستگی دارد، گفت: ما از رنج دختران و پسران در فلسطین آگاه هستیم. مبارزه و مقاومت مردم فلسطین نیز مبارزه و مقاومت مردم ماست، خواهیم دید که چه چیزی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟