امریکا: طالبان تنها بازی‌گران آینده افغانستان نیستند

  • انتشار: ۲ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 172962

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا در پیوند به عدم اشتراک نماینده طالبان در دومین نشست دوحه می‌گوید که این گروه تنها بازی‌گران آینده افغانستان نیست.

میلر این اظهارات را سه‌شنبه‌شب، ۱ حوت در یک نشست خبری بیان کرده است.

به گفته‌ میلر، امریکا نماینده‌گان خود را به‌منظور تاکید مجدد واشنگتن بر رعایت حقوق بشر، تبدیل نشدن افغانستان به پایگاه امن تروریستان و تعامل با فعالان جامعه مدنی به این نشست فرستاده بود.

وی افزود: « نمی‌توانم بگویم از این‌که طالبان دعوت برای شرکت در نشستی با یک نماینده گسترده از جامعه بین‌المللی را رد کردند، بسیار شگفت زده شدم. طالبان تنها افغانستانی هایی نیستند که در آینده افغانستان سهم دارند.»

این مقام امریکایی همچنان با اشاره به خودداری نماینده‌گان روسیه و ایران از دیدار با فعالان جامعه مدنی در نشست دوحه تاکید کرد که واشنگتن از نقش همه جناح‌ها، از جمله زنان و دختران در آینده سیاسی افغانستان حمایت می‌کند.

میلر خاطرنشان کرد: «ما تلاش می‌کنیم از طریق دیپلماسی اقداماتی را برای توانمندسازی جامعه مدنی افغانستان انجام دهیم و مطمئناً همه کشورهای جهان را تشویق می‌کنیم که این مسیر را دنبال کنند.»

گفتنی است که سازمان ملل متحد روزهای یک‌شنبه و دوشنبه، ۲۹ و ۳۰ دلو نشستی را با حضور نماینده‌گان ویژه ۲۷ کشور در مورد افغانستان در دوحه، پایتخت قطر، برگزار کرد.

هدف از این نشست نحوه تعامل کشورها با طالبان و تعیین نماینده ویژه این سازمان در امور افغانستان خوانده شده بود.

طالبان نیز در این نشست دعوت شده بودند، اما به‌دلیل عدم پذیرش خواست‌های‌شان از سوی سازمان ملل، از اشتراک در آن خودداری کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟