امریکا خواستار لغو محدودیت‌ها بر رسانه‌های اجتماعی در پاکستان شد

  • انتشار: ۳ حوت ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 173080

به‌دنبال قطع اینترنت و وضع محدودیت‌ها بر شبکه‌های اجتماعی از جمله ایکس یا همان توییتر سابق در پاکستان، امریکا از اسلام‌آباد خواست تا این محدودیت‌ها را بر طرف کند و به آزادی بیان احترام بگذارد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت امور خارج امریکا روز چهارشنبه، ۲۱ فبروری در یک نشست خبری با محکوم کردن این اقدام دولت پاکستان، خواستار لغو هرچه زودتر این محدودیت‌ها شد.

میلر افزود: «ما نگران هرگونه گزارش در مورد محدودیت علیه آزادی بیان و اجتماع در پاکستان هستیم، از جمله قطع جزئی یا کامل اینترنت توسط دولت که شامل وضع محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی نیز می‌شود.»

وی گفت که واشنگتن نگرانی‌های خود در این زمینه را از طریق کانال‌های رسمی با دولت پاکستان شریک کرده است.

براساس گزارش رویترز، حامیان نظارت بر اینترنت در پاکستان گفته‌اند که خدمات اینترنت در این کشور پس از هشدار اعتراضات به‌دنبال ادعای تقلب در انتخابات چند روز پیش پاکستان مختل شده است.

در همین حال، نت‌بلاک، مانیتور اینترنت جهانی نیز روز چهارشنبه، ۲۱ فبروری گفته که خدمات اینترنتی در پاکستان از چند روز به این‌سو مختل شده است.

نت‌بلاک در بیانیه‌ای افزوده است: «متریک‌ها نشان می‌دهند که ایکس/توییتر از روز شنبه به‌دلیل نشر افشای تقلب در انتخابات پاکستان تا حد زیادی محدود شده است.»

گفتنی است که پاکستان اوایل ماه جاری میلادی گواه برگزاری انتخابات سراسری بود.

قطع اینترنت و تاخیر در اعلام نتیجه انتخابات منجر به اتهامات مبنی بر تقلب در این انتخابات شد.

پس از اعلام نتیجه انتخابات شماری از احزاب سیاسی، از جمله عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان از هوادارانش خواست تا در پیوند به تقلب در انتخابات این کشور راه‌پیمایی کنند.

به‌دنبال این درخواست‌ها، دولت موقت پاکستان نیز محدودیت‌های را علیه شبکه‌های اجتماعی، از جمله ایکس/توییتر وضع کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟