اعزام صدها نیروی امریکایی به مرز مکسیکو

  • انتشار: ۱۳ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137045

وزارت دفاع امریکا اعلام کرده که ۱۵۰۰ سرباز این کشور را برای تدابیر مرزی به نوار سرحدی با مکسیکو اعزام می‌کند.

یک سیاست دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ به نام «تایتل ۴۲» (سرفصل ۴۲) که به دولت اجازه می‌دهد مهاجران بدون مدرک را بی‌مقدمه اخراج کند قرار است در ۱۱ می منقضی شد. در همین حال، مقام‌های دولت امریکا انتظار افزایش شدید شمار مهاجران به دلیل انقضای این مقررات را دارند.

در حالی که انتظار می‌رود شمار مهاجران در مرز جنوبی امریکا با مکسیکو افزایش پیدا کند، وزارت دفاع امریکا می‌گوید که ۱۵۰۰ سرباز را برای تقویت تدابیر مرزی به جنوب اعزام می‌کند.

این علاوه بر ۲۵۰۰ عضو گارد ملی است که از قبل برای حمایت از ماموران مرزی در این منطقه مستقر بودند.

یک مقام امریکایی به بی‌بی‌سی گفته که پرسنل جدید نظامی برای مدت ۹۰ روز برای «تکمیل» فعالیت‌های ماموران گشت گمرکی و مرزی مستقر خواهند شد.

این مقام گفته که کار آن‌ها اجرای قانون نخواهد بود؛ اما به حمل و نقل، کشف مواد مخدر، برخی امور اداری و مراقبت از انبارها کمک خواهند کرد.

وزارت دفاع امریکا در بیانیه‌ای که بعدا منتشر کرد گفت که پرسنل تازه «شکاف‌های مهم» در زمینه توانایی حفاظت از مرز را پر خواهند کرد.

جنرال پاتریک رایدر؛ سخنگوی پنتاگون، روز گذشته به رسانه‌ها گفت که وزارت دفاع در ۱۸ سال گذشته در مرز جنوبی امریکا به وزارت امنیت داخلی کمک کرده است. او گفت خدمه تازه روز ۱۰ می به مرز جنوبی می‌رسند.

این استقرار برای کاهش فشار فزاینده بر ماموران مرزی صورت می‌گیرد که خود را برای افزایش شدید مهاجران در مرز جنوبی آماده می‌کنند.

تعداد مهاجرانی که در طول سال مالی ۲۰۲۱ به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شدند، بالاترین رکورد ثبت شده حداقل از سال ۱۹۶۰ بود. این رقم سال گذشته به ۲.۷۶ میلیون نفر رسید که یک رکورد دیگر است

تروی میلر؛ سرپرست گشت مرزی، ماه گذشته در کنگره گفت که سازمان تحت نظر او برای عبور روزانه بیش از ده هزار مهاجر پس از انقضای «تایتل ۴۲» آماده می‌شود که بیش از دو برابر میانگین روزانه ماه مارچ است.

«سرفصل ۴۲» که ابتدا اوایل سال ۲۰۲۰ و با شروع همه‌گیری کووید-۱۹ مورد استناد قرار گرفت، به دولت ایالات متحده اجازه داد تا مهاجرانی که قصد ورود از مرز مکسیکو را دارند – از جمله پناهجویان – را با هدف جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در ایالات متحده فورا اخراج کند.

دولت بایدن طرحی را تنظیم کرده است که درخواست پناهندگی را برای مهاجران دشوارتر می‌کند.

این طرح پناهجویان بزرگ‌سال را به استفاده از یک «اپ» تلفون همراه برای گرفتن وقت ملاقات با مقام‌های امریکایی یا درخواست پناهندگی در کشوری دیگر قبل از رسیدن به ایالات متحده ملزم می‌کند.

این اپلیکیشن به نام «سی‌پی‌بی وان» در ماه جنوری عرضه شد و صرف نظر از تمدید یا انقضای «سرفصل ۴۲» به قوت خود باقی خواهد ماند.

عدم رعایت مقررات تازه باعث می‌شود که اگر مهاجران متعاقبا به مرز برسند، واجد شرایط نباشند و امکان اخراج سریع مهاجران غیرقانونی فراهم شود. این طرح انتقاد گروه‌های حقوق بشری را برانگیخت.

کاخ سفید ماه گذشته همچنین اعلام کرد که مراکزی برای رسیدگی به درخواست مهاجرت در امریکای لاتین راه‌اندازی می‌کند که تلاش دیگری برای کاهش تعداد مهاجران بدون مدرکی است که به ایالات متحده می‌روند.

این مراکز که ابتدا در کلمبیا و گواتمالا راه اندازی می‌شود، بررسی می‌کنند که آیا مهاجران واجد شرایط ورود به ایالات متحده هستند یا خیر.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟