اعتصاب در یکی از لیسه های پاریس در اعتراض به ممنوعیت پوشش اسلامی

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152144

لیسه موریش اوتریلو در شهرستان سن دنی واقع در حومه پاریس در اعتراض به کمبود امکانات و همچنین ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس دست به اعتصاب زدند و کاهش منابع تخصیص یافته به مدرسه و ممنوعیت پوشش اسلامی در مدارس را محکوم کردند.

به نقل از القدس العربی، تنها دو روز پس از آغاز سال تحصیلی، کارمندان، معلمان و دانش آموزان مدرسه متوسطه موریس اوتریلو در شهرک استینز در سن دنی در اعتراض به کاهش تعداد کارمندان در این موسسه دست به اعتصاب شدند این در حالی است که تعداد دانش آموزان مدرسه از ۲۴ نفر به ۳۰ نفر افزایش یافته است.

اعتصاب کنندگان همچنین «سیاست ضد اسلامی دولت فرانسه را در پرتو ممنوعیت پوشش اسلامی مردود شمردند.»

آنها در بیانیه ای اعلام کردند: «می خواهیم خودمان را از سیاست ضد اسلامی دولت دور کنیم. لازم نیست نقش پلیس را بازی کنیم. ما انگ زدن به دانش آموزانی که لباس بلند یا پیراهن می پوشند، خودداری می کنیم.»

معترضان بر این باورند که «جنجال دولت فرانسه درباره پوشش اسلامی هدف پنهان کردن اقدامات غیرقانونی اخیر علیه سیستم آموزش عمومی را دنبال می کند.»

براساس این گزارش، شماری از والدین دانش آموزان نیز به این اعتصاب پیوسته اند و مخالفت خود را با دخالت در پوشش دانش آموزان اعلام و عنوان کردند که نقش وزیر آموزش و پرورش تهیه وسایل لازم برای دانش آموزان است.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟