اسوشیتدپرس: شرکت کشتی‌رانی یونانی با پذیرش اتهام قاچاق نفت ایران جریمه می‌پردازد

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152155

خبرگزاری اسوشیتدپرس براساس اسناد دادگاه فدرال امریکا گزارش داده که یک شرکت کشتی‌رانی یونانی اتهام قاچاق نفت ایران و نقض تحریم‌های نفتی ایالات متحده را پذیرفته و با پرداخت جریمه موافقت کرده است.

بربنیاد این گزارش که روز پنج‌شنبه، ۷ سپتمبر، نشر شده است، این اسناد نشان می‌دهد، شرکت کشتی‌رانی یونانی «امپایر نووگیشن» بربنیاد توافق با دادستانی فدرال، ضمن پذیرش اتهامات قرار است دو میلیون و چهارصد هزار دالر جریمه پرداخت کند.

این پرونده در ارتباط با محموله نفت‌کش توقیف‌شده «سویز راجان» است که گروه «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» در فبروری سال گذشته اعلام کرد که متهم به بارگیری نفت خام ایران از جزیره خارک در خلیج فارس است.

نفت‌کش ادونتج با پرچم جزایر مارشال که هفتم اپریل امسال توسط نیروی دریایی ارتش ایران توقیف شد.

این نفت‌کش پیش از این ماه‌ها در دریای چین جنوبی در سواحل شمال شرقی سنگاپور به سر می‌بُرد و سپس ناگهان به سمت خلیج مکسیکو حرکت کرد.

اما در ماه‌های اخیر اعلام شد که این نفت‌کش به‌دلیل حمل نفت تحریم شده ایران توسط امریکا توقیف و به سواحل ایالت تگزاس منتقل شده بود.

در حالی این حکم صادر شده است که تهران و ایالات متحده ماه گذشته بر سر آزادی پنج شهروند امریکایی بازداشت شده در ایران، در برابر آزادسازی شش میلیارد دالر از دارایی‌های مسدودشده ایران در کوریای جنوبی توافق کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟