اسلام‌آباد: هند پشت پرده ترورهای اخیر در پاکستان است

  • انتشار: ۷ دلو ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 170152

به‌د‌نبال افزایش ترورهای هدفمند در پاکستان، اسلام‌آباد تصیم گرفته است تا در این خصوص به کشورهای امریکا و کانادا توضیح دهد.

بربنیاد گزارش اکسپرس تربیون، پاکستان روز پنجشنبه، ۲۵ جنوری هند را به سازماندهی قتل‌های «فراسرزمینی و فراقانونی» در این کشور متهم کرده است.

در همین حال، یک مقام آگاه با این تحقیقات روز گذشته به اکسپرس تریبون گفته است که پاکستان کشورهای کانادا و ایالات متحده را در مورد تحقیقات خود مطلع خواهد کرد.

افزون بر این، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در مورد آنچه که اسلام‌آباد آن‌را «کمپین شوم هند» عنوان کرده است، از این تصمیم آگاه خواهند شد.

این مقام دولتی پاکستان مدعی شده که هند از یک «کمپین بسیار پیچیده و سازماندهی شده» برای از بین بردن این اهداف استفاده کرده است.

بر بنیاد این‌ گزارش، در دو سال گذشته بیش از ده تن در قتل‌های هدف‌مند مرموز در پاکستان ترور شده‌اند.

در این گزارش افزوده شده است که افراد ترور شده «کشمیری بودند یا تحت تعقیب هند قرار داشتند.»

این در حالی است که چند ماه پیش، کانادا و امریکا نیز دهلی‌نو را به‌صورت جداگانه به ارتباط با سوقصدهایی در خاک خود متهم کردند، ادعایی که هند آن را تکذیب کرد.

هند و پاکستان رقبای اصلی یکدیگر هستند و دهلی‌نو مدت‌هاست که پاکستان را متهم می‌کند که به «تروریست‌ها» به‌ویژه شبه‌نظامیانی که مسوول خشونت در منطقه مورد مناقشه کشمیر هستند، پناه می‌دهد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟