اسلام‌آباد رفتار امریکا در قبال همکاری پاکستان با ایران را «غیردوستانه» خواند

  • انتشار: ۲۶ ثور ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 180723

خواجه محمد آصف، وزیر دفاع پاکستان می‌گوید که رویکرد امریکایی‌ها در قبال همکاری‌ پاکستان با ایران بدور از انتظارات اسلام‌آباد و «غیردوستانه» است.

آصف این اظهارات را سه‌شنبه‌شب، ۱۴ می، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی جیونیوز بیان کرده است.

وی همچنان حمایت امریکا از اسراییل را در جنگ غزه مورد انتقاد قرار است.

وزیر دفاع پاکستان در این گفت‌وگو با اشاره به «سنگ‌اندازی امریکا» در مسیر پروژه مشترک گازی ایران و پاکستان و همزمان توافق ۱۰ ساله ایران و هند گفته که رفتار ایالات متحده با کشورش «غیردوستانه» است.

این مقام نظامی پاکستان خاطرنشان کرده است: «آیا مخالفت با خط لوله گاز ایران بیانگر دوستانه بودن روابط امریکا با پاکستان است؟ آیا وضعیت فلسطینیان و جنگ علیه مسلمانان غزه بیانگر دوستانه بودن روابط امریکایی‌ها است.»

گفتنی است که ماه گذشته میلادی و همزمان با سفر ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران به پاکستان، مقام‌های دو کشور هشت سند همکاری و توافق‌نامه امضا کرده‌اند.

این توافق‌نامه‌ها شامل «همکاری در زمینه‌های امنیتی، معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» می‌شود.

وزیر دفاع پاکستان خطاب به ایالات متحده که نسبت به تقویت همکاری‌های تهران و اسلام‌آباد ابراز نگرانی کرده بود، گفته است که اسلام‌آباد اهمیتی به مخالفت‌های خارجی نمی‌دهد.

آصف تصریح کرده است: «اگر کسی در پی سفر ابراهیم رییسی دچار دردی شده، ما دوایی برای درد آنان نداریم.»

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که امریکا در پیوند به امضای قرارداد ۱۰ ساله که بربنیاد آن، مدیریت و توسعه بخشی از بندر چابهار ایران به دهلی‌نو‌ واگذار می‌شود نیز واکنش نشان داده است.

مقام‌های امریکایی گفته‌اند که هرگونه همکاری تجاری هند با ایران، تحریم‌های ایالات متحده را در پی خواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟