اسلام‌آباد: جلوگیری از تهدیدات علیه پاکستان مسئولیت بین‌المللی طالبان است

  • انتشار: ۱۱ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 151588

ممتاز زهرا بلوچ، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان می‌گوید که مسئولیت بین‌المللی طالبان است که علیه افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند، اقدام کنند.

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان دیروز (جمعه، ۱۰ سنبله) در یک کنفرانس خبری اظهار امیدواری کرده است که طالبان به تعهداتی که در این زمینه داده‌، عمل کنند.

پیش از این جلیل عباس جیلانی، وزیر خارجه‌ی موقت پاکستان گفته بود که طالبان شماری از عوامل حملات تروریستی در آن کشور را بازداشت کرده و از این موضوع اسلام‌آباد را مطلع کرده‌اند.

یک خبرنگار پاکستانی گفته است که طالبان اظهارات آقای جیلانی را رد کرده و از سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی آن کشور خواستار توضیح در این مورد شده است.

ممتاز زهرا بلوچ گفته است که او بیانیه‌ای از طالبان در این مورد ندیده و افزوده است: «چیزی که می‌توانم بگویم این است که برای مقام‌های افغانستان (طالبان) مهم است که علیه افراد و نهادهایی که پاکستان را تهدید می‌کنند، اقدام کنند.»

او افزوده: «این مسئولیت آنان است. مسئولیت بین‌المللی آنان. مسئولیت دوجانبه‌ی آنان و مسئولیت سه‌جانبه‌ی آنان بر اساس تعهدات سه‌جانبه بین افغانستان، پاکستان و چین.»

سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان گفته است که آنان در مورد نحوه‌ی انجام این مسئولیت ابراز نظر نمی‌کنند، اما امیدوار هستند که طالبان به تعهدات خود عمل کنند.

پس از افزایش حملات مسلحانه در پاکستان مقام‌های آن کشور طالبان را متهم به پناه‌دادن به اعضای «تحریک طالبان پاکستان» کرده و این گروه را مسئول حملات در آن کشور می‌دانند.

مقام‌های پاکستان از طالبان می‌خواهند که اجازه ندهند از خاک افغانستان علیه آن کشور استفاده شود.

طالبان اما همواره تأکید کرده‌اند که از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری تهدیدی وجود ندارد و به مقام‌های پاکستانی گفته‌اند که «ناکامی» و «بی‌کفایتی» خود را به گردن افغانستان نیندازند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟