ارمنستان اساسنامه دادگاه بین المللی کیفری رم را تصویب کرد

  • انتشار: ۱۱ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 155395

نخست وزیر ارمنستان اعلام کرده است که ایروان تصمیم گرفته اساسنامه دادگاه بین المللی کیفری را تصویب کند.

به نقل از اسپوتنیک، پیش از این، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان، گفته بود، ایروان تصمیم گرفت اساسنامه رم دادگاه بین المللی کیفری را تصویب کند، زیرا ابزار سازمان همکاری های مشترک امنیت و همکاری های ارمنستان و روسیه برای تأمین امنیت کشور کافی نیست.

آلن سیمونیان، رئیس پارلمان، مدعی است که از تصویب اساسنامه رم مزایای زیادی برای کشور به همراه دارد، زیرا «جنایت جنگی علیه ارمنستان انجام شده و می شود.»

وی در عین حال افزود که مذاکرات با روسیه در مورد موضوعات بحث برانگیز ادامه دارد. طرف روسی بارها مخالفت خود را با برنامه های ایروان برای تصویب این سند اعلام کرده است.

به ویژه، یک منبع در وزارت خارجه روسیه قبلاً گفته بود که مسکو برنامه های ایروان برای پیوستن به اساسنامه رم را در زمینه حکم غیرقانونی دادگاه علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه غیرقابل قبول می داند.

آنها تاکید کردند که به همکاران ارمنی در مورد پیامدهای منفی اقدامات احتمالی برای روابط دوجانبه با روسیه هشدار داده شده است.

پیشتر ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت امور خارجه روسیه، درباره روند تصویب اساسنامه رم دادگاه بین المللی کیفری از سوی ایروان، تماس با اوکراین و تمرینات ارمنستان با ایالات متحده گفت: ایروان رسمی با چنین اقداماتی شرایط مساعدی را برای واشنگتن ایجاد می کند. و بروکسل سیاست خصمانه خود را در قبال روسیه دنبال کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟