ارزیابی سازمان ملل؛ جهان هنوز هم می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ ایدز را محو کند

  • انتشار: ۸ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 162343

سازمان ملل می گوید که جهان هنوز هم می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ ایدز را محو کند.

سازمان ملل متحد می‌گوید که جهان هنوز هم می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ ایدز را محو کند، به این شرط که نهادها و اجتماعات متاثر شده بتوانند به امکانات و پول مورد نیاز دست یابند.

براساس ارزیابی ملل متحد، جهان هنوز هم می‌تواند تا سال ۲۰۳۰ بر ایدز که یک بیماری خطرناک نقص ایمنی است غلبه کند.

وینی بیانیما، مدیر اجرایی برنامه ملل متحد در مورد اچ‌آی‌وی/ایدز روز گذشته در لندن گفته است برای رسیدن به این هدف باید گروه‌های جامعه مدنی، امدادگران، متاثر شده‌گان و افراد آلوده از سوی حکومت‌ها و تمویل‌کنندگان در مبارزه با اچ‌آی‌وی حمایت کامل به دست آورند.

او با معرفی گزارش سالانه برنامه ملل متحد در زمینه اچ‌آی‌وی/ایدز گفته است که جوامع در سراسر جهان آمادگی و تمایل خود برای به عهده گرفتن نقش پیشگام در این مبارزه را نشان داده اند و در چنین وضعیتی نیز قرار دارند، در صورتی که امکانات و منابع مناسب در اختیار داشته باشند.

این گزارش که در آستانه اول دسمبر، روز جهانی مبارزه با ایدز، منتشر شده، نشان می‌دهد که چگونه گروه‌های جامعه مدنی به عنوان نیروهای محرک در بهبود مراقبت‌های طبی عمل می‌کنند. کمپاین‌های اجتماعی سازمان‌های مدنی زمینه دسترسی میلیون‌ها نفر به داروهای عمومی اچ‌آی‌وی را مساعد ساخته است.

در این گزارش آمده است که هزینه‌های درمانی در بسیاری از کشورهای به شدت متاثر شده از اچ‌آی‌وی در مقایسه با سال ۱۹۹۵ از سالانه ۲۵ هزار دالر برای هر فرد به کمتر از ۷۰ دالر کاهش یافته است. بر اساس اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد قرار است تا سال ۲۰۳۰ بر ایدز غلبه شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟