ارتش اوکراین: ۱۸ پهپاد و ۱۷ موشک ارتش روسیه را منهدم کردیم

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153404

ارتش اوکراین ادعا می‌کند که نیروهای هوایی این کشور دست‌کم ۱۸ پهپاد و ۱۷ موشک مربوط به نظامیان روسیه را منهدم کرده‌اند.

رویترز گزارش داده که ارتش روسیه روز دوشنبه، ۱۸ سپتامبر، با حملات پهپادی و موشکی مناطقی از اودسا و میکولایف اوکراین را هدف قرار داده است.

نیروهای هوایی اوکراین در بیانه‌ای گفتند که ارتش روسیه ۲۴ پهپاد انتحاری را به اهداف مورد نظر پرتاب کرده که از این جمله ۱۸ پهپاد رهگیر و منهدم شده است.

براساس ادعای کی‌یف، ۱۷ موشک که از سوی نیروهای روسی به‌سمت شهرهای مختلف اوکراین شیلک شده بودند نیز پیش از رسیدن به هدف ساقط شده‌اند.

در ادامه درگیری‌ها میان نیروهای روسی و اوکراین، این دو کشور در این اواخر راهکار جنگی‌شان را از میدان نبرد به پرتاب موشک و حملات پهپادی تغییر داده‌اند.

این حملات پس هدف قرار گرفتن پل کریمه از سوی ارتش اوکراین که نقطه وصل روسیه با این منطقه است، افزایش یافته است.

چندی پیش، ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، گفت که در پی حملات موشکی و پهپادی ارتش روسیه به زیرساخت‌های انرژی کشورش، حدود ۴۰ درصد از این زیرساخت‌ها از بین رفته‌اند.

در همین حال، چند روز پیش مقام‌ها در مسکو گفتند که در پی حمله موشکی کی‌یف بر یک زیردریایی در حال ساخت مربوط به روسیه در دریای سیاه، این زیردریایی آسیب جدی دیده است.

این در حالی است که پس از افزایش حملات موشکی و پهپادی روسیه به اوکراین، مقام‌ها در کی‌یف از متحدان غربی‌شان خواستند که برای مقابله با این موشک‌ها تجهیزات نظامی پیشرفته در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟