ادعای زلنسکی: اوکراین روستایی در نزدیکی باخموت را پس گرفته است

  • انتشار: ۲۷ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 153372

ولادیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شده است که نیروهای این کشور یک روستای شرقی در منطقه جنوبی باخموت را بازپس گرفتند که دومین دست‌آورد مهم اوکراین در سه روز گذشته در ضدحمله «طاقت فرسا» علیه ارتش روسیه است.

بربنیاد گزارش رویترز، زلنسکی این اظهارات را بامداد دوشنبه، ۱۸ سپتامبر، در یک نوار ویدیویی مطرح کرده است.

او خطاب به مردم اوکراین گفت: «امروز می‌خواهم به‌ویژه از سربازانی قدردانی کنم که گام‌به‌گام آنچه را که متعلق به اوکراین است، یعنی در منطقه باخموت، به اوکراین باز می‌گردانند.»

نبرد سنگین برای روستای کلیشچیوکا، که در مناطق مرتفع در حدود ۹ کیلومتری جنوب باخموت گسترش یافته، هفته‌ها طول کشیده و پس از آن صورت می‌گیرد که کی‌یف سه روز پیش اعلام کرد، کنترل یک روستای کوچک «اندریوکا» در مجاورت را به‌دست آورده است.

رویترز نوشته که این دست‌آوردها یکی از مهم‌ترین دست‌آوردها در ضدحمله اوکراین بوده است که در جون آغاز شد و در تلاش برای شکستن خطوط مستقر روسیه بود.

الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین که کنترل عملیات ضد حمله را نیز در دست دارد، ویدئویی از نیروهای اوکراینی منتشر کرد که پرچم این کشور را به‌ روی ساختمان‌های ویران شده به نمایش گذاشته‌اند.

گفتنی است که وزارت دفاع روسیه روز گذشته اعلام کرد که نیروهای این کشور حملات خود را در نزدیکی کلیشچیوکا، که جمعیت آن پیش از جنگ حدود ۴۰۰ نفر بود، ادامه داده‌اند.

تحلیلگران نظامی اوکراین در این هفته گفتند که آزادسازی شهرک‌های نزدیک باخموت به ارتش اجازه می دهد تا از جناح جنوبی در منطقه باخموت پیش‌روی کند.

روسیه از جنوری سال جاری کنترل کلیشچیوکا را در دست دارد.

مسکو هنوز بخش‌های وسیعی از خاک اوکراین را در شرق و جنوب آن کشور کنترل می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟