ادعای تحلیل‌گر روس: پریگوژین زنده است

  • انتشار: ۲۰ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 152586

یک تحلیل‌گر روس با فریب خواندن سانحه هوایی ماه گذشته در روسیه، به تازه‌گی ادعا کرده است که یوگنی پریگوژین، رییس شرکت خصوصی امنیتی واگنر، در این سانحه کشه نشده و اکنون در کارائیب ونزویلا زنده‌گی می‌کند.

میرور روز یک‌شنبه، ۱۰ سپتامبر، به نقل از والری سولووی، تحلیل‌گر روس و استاد پیشین موسسه روابط بین‌الملل مسکو ، گزارش داده که پریگوژین اکنون در جزیره بهشتی مارگاریتا در کارائیب مخفی شده است.

این تحلیل‌گر همچنان مدعی شده که ولادیمیر پوتین به بیماری لاعلاجی مبتلا است و بیشتر نشست‌ها از سوی پوتین نه بلکه توسط بدیل‌هایش برگزار می‌شوند.

به گفته وی، مسوولیت هماهنگی این کار برعهده سرویس‌های اطلاعاتی روسیه است.

سولووی به نقل از منابع خود گفته که پیش از سانحه سقوط هواپیما به پریگوژین در مورد قریب الوقوع بودن این رویداد هشدار داده شده بود و تدابیری برای جلوگیری از حضورش در هواپیما نیز مدنظر گرفته شد.

براساس ادعای وی، نقشه فریب در مورد مرگ پریگوژین توسط پوتین و نیکلای پاتروشف، معاون امنیتی رییس جمهور روسیه، برنامه‌ریزی شده بود.

سولووی افزوده است: «آنها ترفندی را ایجاد کردند که ما مشاهده کردیم. زمانی که فرمانده‌هان کلیدی واگنر در سانحه هواپیما جان باختند، یوگنی پریگوژین زنده و سالم ماند.»

این تحلیل‌گر روس همچنان تصریح کرده است که احتمالاً پرویگوژین پس از مرگ پوتین به مسکو برگردد و رهبری نیروی پنج هزار نفریش را در صورت جنگ قریب‌الوقوع میان گروهای رقیب برای کسب قدرت نهایی در روسیه، برعهده بگیرد.

این در حالی است که مقام‌های روسیه سه روز پس از سقوط جت شخصی پریگوژین در ۲۷ آگست اعلام کردند که رهبر گروه واگنر در این سانحه هوایی کشته شده است.

مقام‌های روسیه تا کنون در مورد ادعای این تحلیل‌گر ابراز نظری نکردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟