اختلاف دولت آمریکا بر سر بودجه؛ در صورت عدم توافق دولت تعطیل می شود

  • انتشار: ۸ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 154910

تنها چند ساعت به تعطیلی دولت آمریکا باقی مانده و سیاستمداران این کشور در تلاش برای رسیدن به یک توافق برای جلوگیری از این رویداد هستند.

فرانس۲۴ نوشت: اگر قانونگذاران آمریکایی نتوانند به توافقی دست یابند، تعطیلی همه خدمات دولتی به جز موارد حیاتی، که قرار است پس از نیمه شب شنبه (۰۴:۰۰ یکشنبه به وقت گرینویچ) آغاز شود، اولین مورد از سال ۲۰۱۹ خواهد بود. تعطیلی دولت آمریکا به معنی به تعویق افتادن فوری حقوق میلیون ها کارمند فدرال و پرسنل نظامی است.

روز جمعه، جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، طرح پیشنهادی رهبر خود، کوین مک کارتی، رئیس مجلس، برای حفظ جریان بودجه را رد کردند و حس هرج و مرج فزاینده در حزب را پیش از انتخابات ۲۰۲۴ عمیق تر نمودند. در همین حال مدیر دفتر مدیریت و بودجه کاخ سفید گفت: اگر جمهوری‌خواهان بتوانند به اختلافات داخلی پایان دهند، «هنوز فرصتی» برای اجتناب از تعطیلی وجود دارد.

مدیر شورای اقتصاد ملی کاخ سفید به سی ان بی سی گفت که تعطیلی بی جهت بزرگترین اقتصاد جهان را در معرض خطر قرار می دهد.

خطراتی که می‌تواند در اقتصاد گسترده‌تر رخ دهد، شامل تاخیر در سفرهای هوایی است که از کنترل‌کنندگان ترافیک هوایی خواسته می‌شود بدون دستمزد کار کنند.

این تعطیلی چهارمین تعطیلی در یک دهه اخیر خواهد بود و تنها چهار ماه پس از آن روی می‌دهد که یک بن‌بست مشابه باعث شد تا دولت فدرال از پرداخت بدهی بیش از ۳۱ تریلیون دلاری خود عدول کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟