احمد مسعود: طالبان برادری خود را با گروه‌های تروریستی منطقه و فرامنطقه‌ای حفظ کرده‌اند

  • انتشار: ۱۸ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 152346

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان می‌گوید که طالبان رابطه خود را با «گروه‌های تروریستی منطقه و فرامنطقه‌ای» حفظ کرده‌اند.

مسعود این اظهارات را روز شنبه، ۱۸ سنبله، به مناسبت بیست‌ودومین سالروز کشته‌شدن احمدشاه مسعود در یک پیام ویدیویی مطرح کرده است.

او تصریح کرده است: «با وجود این‌که طالبان برادری خود را با گروه‌های تروریستی منطقه و فرامنطقه‌ای حفظ کردند و با این‌که در این مدت، میلیاردها دالر امکانات به آنان [طالبان] رها شد و هفته ده‌ها میلیون دالر به‌دست آنان سپرده می‌شود، اما نیروهای جبهه مقاومت ملی همچنان مبارزه می‌کنند.»

او تاکید کرده است که منافع مردم افغانستان و جهان در ایجاد یک «نظام مشروع» است که مبنای مشروعیت آن اراده و رای مردم باشد.

مسعود هشدار می‌هد که در عدم موجودیت «نظام مشروع»، هرگونه روابط، تعامل با طالبان و تلاش در امر مبارزه علیه تروریسم، مواد مخدر و به‌دست‌ آوردن حقوق زنان موقتی بوده و نتیجه قابل قبولی نخواهد داشت.

مسعود افزوده است «بارها به طالبان این مسئله را مطرح ساختیم که مشروعیت در افغانستان فقط و‌ فقط از دست و مجرای مردم می‌گذرد، اما شاهد هستیم که طالبان به‌ این امر توجه ندارند.»

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان، در روزهای سقوط دولت پیشین، به پنجشیر رفت و این جبهه را علیه طالبان ایجاد کرد.

هرچند طالبان دو سال پیش موفق شدند با بسیج هزاران نیرو، پنجشیر را به تصرف خود در آورند، اما نیروهای این جبهه در دو سال گذشته حملات‌شان را در پنجشیر و برخی از ولایت‌های شمال کشور بر مواضع طالبان ادامه داده‌اند.

در این مدت به هر دو طرف درگیر جنگ تلفات وارد شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟