احمد مسعود: جامعه جهانی نباید از تهدید تروریسم در افغانستان چشم‌پوشی کند

  • انتشار: ۱۶ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 152213

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی گفته که افغانستان بار دیگر به پناهگاه تروریسم جهانی و منطقه‌ای بدل شده است و جامعه جهانی نباید از تهدید تروریسم در این کشور چشم‌پوشی کند.

نوار صوتی سخنرانی مجازی احمد مسعود در پارلمان بریتانیا روز پنج‌شنبه، ۱۶ سنبله، در برگه ایکس علی‌میثم نظری، مسوول روابط خارجی جبهه مقاومت ملی افغانستان نشر شده است.

او در این برنامه که به مناسبت بزرگداشت از سالروز جان باختن احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور برگزار شده بود، گفته است که تهدید ناشی از تروریسم و افراط‌‌گرایی بار دیگر جهان را تهدید می‌کند و جامعه بین‌المللی نباید آن را نادیده بگیرد.

وی افزوده است که احمدشاه مسعود در پارلمان فرانسه درباره خطر قریب‌الوقوع هشدار داده بود و حمله ۱۱ سپتامبر در امریکا، پیش‌بینی او را درست ثابت کرد.

مسعود تصریح کرده است که او نیز حرف پدرش را تکرار می‌کند.

به باور وی، خطر هراس‌افگنی به مرزهای افغانستان محدود نمی‌شود و به تمام جهان نفوذ خواهد کرد.

به گفته رهبر جبهه مقاومت ملی، احمدشاه مسعود معتقد بود که مشرعیت سیاسی از مردم می‌آید و نسخه او برای افغانستان به‌عنوان کشوری که از نظر مذهبی، قومی و زبانی متنوع است، اساس‌گذاری یک سیستم کثرت‌گرا و غیرمتمرکز بود.

نام‌برده گفته است: «یکی از بزرگترین باورهای احمدشاه مسعود این بود که مشروعیت سیاسی تنها از مردم نشات می‌گیرد، در سرزمینی که همواره براساس قومیت، مذهب و زبان تقسیم می‌شود.»

این در حالی است که پیش از این نیز کشورهای جهان از تبدیل شدن افغانستان به پناهگاه امن گروه‌های تروریستی هشدار داده‌اند.

رهبر جبهه مقاومت چندی پیش از ارسال بسته‌های ۴۰ میلیون دالری زیر نام کمک‌های بشردوستانه به کابل انتقاد کرده و گفته که این کمک‌ها به تقویت طالبان و گروه‌های تروریستی انجامیده است.

گفتنی است که احمدشاه مسعود به تاریخ ۱۸ سنبله سال ۱۳۸۰ توسط دو انتحارکننده عرب که خود را خبرنگار معرفی کرده بودند، پس از انفجار کشته شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟