اتخاذ اقدامات سختگیرانه‌تر برای پذیرایی از مهاجران از سوی ایتالیا

  • انتشار: ۶ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 154822

ایتالیا روز گذشته لایحه جدیدی را تصویب کرد که بر مبنای آن اقدامات سختگیرانه‌تری رادر پذیرایی از مهاجران اعمال خواهد کرد.

اسکان مهاجران زیرسن با بزرگسالان و افزایش مراکز بازداشت مهاجران برای اخراج، ازجمله این اقدامات هستند.

در کمتر از دو هفته بعد از رسیدن حدود ۱۰ هزار مهاجر به لامپدوزا، مقام‌های ایتالیایی باردیگر اقدامات علیه مهاجران را تشدید کرده‌اند.

جیورجیا ملونی، نخست وزیر راست افراطی، روز چهارشنبه لایحه جدیدی را در کابینه تصویب کرد که حقوق مهاجران را محدودتر می‌کند. قرار است این لایحه از سوی پارلمان نیز تائید گردد.

بر اساس لایحه، مهاجرانی که «کارت اقامت دراز مدت دارند» ولی از دید مقامات «خطری برای نظم عامه تلقی می‌شوند» می‌توانند اخراج گردند.

لایحه همچنان می‌گوید که «در صورت عدم دسترسی به سرپناههای موقت» مقام‌ها می‌توانند مهاجران بالای ۱۶ سال را، برای مدت حد اکثر سه ماه، در سرپناه‌های بزرگسالان جابجا کنند.

در همین مورد در صورتی که یک مهاجر در مورد زیرسن بودن خود متهم به دروغگویی گردد، پولیس، با اختیاراتی جدیدی که به دست آورده، حق خواهد داشت او را از خاک ایتالیا اخراج کند.

در یک تصمیم دیگر، پیش بینی شده است که در صورت کمبود جا، حدود دو برابر از مهاجران، در مراکز بازداشت نگهداری شوند. حکومت همچنان در نظر دارد برای اخراج مهاجرانی که شانس دریافت پناهندگی ندارند، مراکز بازداشت جدیدی را ایجاد کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟