اتحادیه اروپا ۳.۵ میلیون یورو به زلزله‌زده‌گان هرات اختصاص داد

  • انتشار: ۱۸ میزان ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 156232

دفتر نماینده‌گی اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که بسته کمک‌های بشردوستانه ۳.۵ میلیون یورویی را به زلزله‌زده‌گان هرات تصویب کرده است.

دفتر نماینده‌گی اتحادیه اروپا برای افغانستان روز سه‌شنبه، ۱۸ میزان، با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که پس از زلزله مرگ‌باری که این هفته غرب افغانستان را لرزاند، اتحادیه اروپا مبلغ ۳.۵ میلیون یورو کمک اضطراری بشردوستانه را برای رفع نیازهای فوری جمعیت آسیب‌دیده ارایه خواهد کرد.

طبق خبرنامه، این کمک جدید علاوه بر ۸۹ میلیون یورو کمک بشردوستانه است که قبلاً در سال ۲۰۲۳ برای سازمان‌های بشردوستانه در کشور تخصیص داده شده است.

این اتحادیه افزوده است کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا در افغانستان صرفاً از طریق شرکای بشردوستانه‌شان در محل ارسال می‌شود.

این نهاد تصریح کرده است که علاوه بر این، اتحادیه اروپا در چارچوب ظرفیت واکنش بشردوستانه اروپا (EHRC) کمک‌های غیرنقدی را نیز از ذخایر بشردوستانه خود در امارت متحده عربی برای رسیده‌گی به جمعیت آسیب‌دیده ارسال می‌کند.

ماچی پوپوسکی، رییس عمومی اداره اتحادیه اروپا برای حفاظت ملکی و کمک‌های بشر دوستانه، و رافیلا اودیس، کاردار اتحادیه اروپا در افغانستان صبح امروز به هرات سفر کرده و از مناطق که آسیب‌دیده دیدا کرده‌اند.

این در حالی است که روز گذشته نیز دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد برای افغانستان (OCHA)، از تخصیص پنج میلیون دالر کمک از صندوق بشردوستانه افغانستان به‌منظور رسیده‌گی فوری به آسیب‌دیده‌گان زمین‌لرزه هرات خبر داده بود.

پیشتر، برنامه جهانی غذا (WFP)، و ترکیه از ارسال کمک‌های بشردوستانه به هرات خبر داده‌اند.

برخی از آسیب‌دیده‌گان این حادثه طبیعی اما در صحبت با روزنامه ۸صبح با انتقاد از روند کمک‌رسانی نهادهای مددرسان می‌گویند که تا کنون کمک‌های لازم را دریافت نکردند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟