اتحادیه اروپا از درخواست پناهندگی ٨۶ هزار افغانستانی به کشورهای اروپایی خبر داد

  • انتشار: ۱۵ قوس ۱۴۰۲
  • سرویس:
  • شناسه مطلب: 163146

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا گزارش داد در ٩ ماه اول سال جاری میلادی ٨۶ هزار افغانستانی به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده‌اند.

طبق این گزارش، پس از روی کار آمدن طالبان در تابستان ۱۴۰۰، درخواست‌ ماهانه افغانستانی ها به بیش از ١١ هزار نفر رسیده است.

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا در گزارش تازه خود نوشت که پیش از این تاریخ میزان درخواست پناهندگی افغانستانی ها به کشورهای اروپایی ماهانه از ٧ هزار تا ٩ هزار ۵٠٠ نفر می‌رسید.

برپایه این گزارش، در این مدت شهروندان افغانستان دومین گروه بزرگ متقاضی حمایت بین‌المللی اتحادیه اروپا بوده‌اند.

گزارش افزوده است که حدود یک‌سوم مهاجران افغانستانی خردسالان بدون همراه بودند که به کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی داده‌اند.

آژانس پناهندگی اتحادیه اروپا دلیل افزایش میزان درخواست پناهندگی شهروندان افغانستان در کشورهای اروپایی را وخامت اوضاع حقوق بشری در افغانستان دانسته است.

براساس این گزارش، کشورهای عضو اتحادیه اروپا از آغاز سال میلادی جاری تاکنون ۶۴ هزار تصمیم اولیه در مورد درخواست‌های افغانستانی ها را اتخاذ کرده‌اند.

طبق گزارش، از زمان روی کارآمدن طالبان در افغانستان، دستورالعمل‌های این گروه مانع مردم به حقوق مدنی و انسانی خود شده و فضای مدنی برای روزنامه‌نگاران، فعالان حقوق بشر و مخالفان طالبان تنگ شده است.

در این گزارش همچنین به محدودیت طالبان برای آموزش زنان، افزایش فقر، نیاز به کمک‌های بشردوستانه اشاره شده است.

افزایش بیکاری، فقر و وضع ممنوعیت آموزشی و شغلی بر زنان، در صدر فهرست عواملی قرار دارند که موجب مهاجرت ده‌ها‌هزار نفر شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟