آیت الله خامنه‌ای در واکنش به انفجارهای تروریستی کرمان: فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت

  • انتشار: ۱۴ جدی ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 167003

آیت الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران در واکنش به انفجارهای تروریستی در کرمان گفته است: «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود و بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت.»

در متن پیام آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: «دشمنان شرور و جنایتکار ملت ایران،‌ بار دیگر فاجعه آفریدند و جمع زیادی از مردم عزیز را در کرمان و در فضای معطّر مزار شهیدان، به شهادت رساندند.»

رهبر انقلاب اسلامی ایران گفته است: «چه دست‌های آلوده به خون بیگناهان و چه مغزهای مفسد و شرارت‌زا که آنان را به این گمراهی کشانده‌اند، از هم اکنون آماج قطعی سرکوب و مجازات عادلانه خواهند بود. بدانند که این فاجعه آفرینی پاسخ سختی در پی خواهد داشت باذن الله.»

آیت‌الله خامنه‌ای با خانواده شهدا همدردی کرده است.

در پی حادثه تروریستی در کرمان ایران، کابینه دولت این کشور امروز را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام کرد.

رییس اورژانس ولایت کرمان ایران اعلام کرد شمار شهدای انفجارهای دیروز به ۱۰۳ نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شفقنا فغانستان و به نقل از خبرگزاری ایرنا، شمار مجروحان ۱۴۱ نفر است که تعدادی از آنان حالشان وخیم است.

سخنگوی سازمان اورژانس ایران، حال تعدادی از مجروحان را وخیم گزارش داده است.

به گفته بابک یکتاپرست، علاوه بر این، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی نیز برای خدمات رسانی به مجروحان این حادثه آماده هستند.

این انفجارها ظهر دیروز در مراسم بزرگداشت از سالروز ترور قاسم سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس رخ داده است.

انفجار اول ۷۰۰ متری مزار قاسم سلیمانی و انفجار دوم در یک کیلومتری مزار بوده و خارج از مسیر زائران و گیتهای بازرسی بوده است.

مطابق اعلام احمد وحیدی، وزیر داخله/ کشور ایران، انفجار نخست ساعت ساعت ۳:۰۰ رخ داده و زمانی که مردم به کمک مصدومان می‌آیند، انفجار دوم در ساعت ۳:۲۰ به وقوع می‌پیوندند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟