یمن باز هم یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد + فیلم

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 194336

نیروهای مسلح یمن برای سومین بار متوالی طی یک هفته، یک پهپاد پشرفته دیگر آمریکایی را منهدم کرد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب نبرد فتح موعود و جهاد مقدس در پشتیبانی از نبرد طوفان الاقصی و حمایت از ملت مظلوم فلسطین، نیروهای مسلح یمن به مقابله خود با تجاوزها و تحرکات خصمانه آمریکا و انگلیس ادامه می دهد و پدافند هوایی ما توانست یک پهپاد آمریکایی از نوع «ام کیو ۹» را در آسمان شهر ذمار سرنگون کند.

وی تاکید کرد: این پهپاد درحال انجام عملیات خصمانه بود که با موشک زمین به هوای تولید داخل مورد هدف و سرنگون شد.

یحیی سریع گفت: این سومین پهپادی است که طی یک هفته هدف قرار دادیم و به طور کلی در این نبرد ۱۰ پهپاد از این نوع منهدم کردیم.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن خاطرنشان کرد: نیروهای مسلح یمن و به همراه آن تمام ملت مقاوم و مجاهد یمن با انجام عملیات نظامی در دریا و خشکی به حمایت های خود از ملت فلسطین ادامه می دهد و این عملیات متوقف نخواهد شد مگر اینکه تجاوزها به فلسطین و غزه متوقف شود و محاصره پایان یابد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز یکشنبه نیز در بیانیه ای از عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که عملیات علیه تل آویو با موشک بالستیک فراصوتی جدید انجام شد، این موشک به هدف خود رسید و سامانه های دفاعی دشمن در رهگیری و مقابله با آن شکست خوردند.

وی تاکید کرد: این موشک در مدت زمان ۱۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه، مسافت ۲ هزار و ۴۰ کیلومتری را طی کرد که این امر منجر به ترس و وحشت صهیونیست ها شد، بیش از ۲ میلیون صهیونیست به سمت پناهگاه ها فرار کردند و این رویداد برای اولین بار در تاریخ دشمن صهیونیستی رخ می دهد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: این عملیات در چارچوب مرحله پنجم و در نتیجه تلاش گسترده بخش موشکی نیروهای مسلح یمن در گسترش فناوری موشکی انجام شد تا بتوانیم با چالش های نبرد با دشمن صهیونیستی مقابله و از تمام موانع و سامانه های دفاعی آمریکا و اسرائیل در دریا و خشکی عبور کنیم و اهداف خود را هدف قرار دهیم.

سریع ادامه داد: موانع جغرافیایی، تجاوزهای آمریکا و انگلیس و سامانه های جاسوسی باعث نخواهد شد که یمن وظیفه دینی، انسانی و اخلاقی خود در دفاع از ملت فلسطین را انجام ندهد. در آستانه اولین سالگرد عملیات «طوفان الاقصی»، دشمن صهیونیستی منتظر ضربه ها و عملیات منحصر بفرد بیشتر در آینده باشد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟