پیوستن ۲۸۰ هزار داوطلب به ارتش روسیه

  • انتشار: ۱۲ سنبله ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 151697

دمیتری مدودف؛ رییس جمهور پیشین و معاون کنونی شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرده که از آغاز امسال حدود ۲۸۰ هزار داوطلب به ارتش این کشور پیوسته‌اند.

دمیتری مدودف؛ رییس‌ جمهور پیشین و معاون فعلی شورای امنیت ملی روسیه اعلام کرده که امسال حدود ۲۸۰ هزار نفر برای خدمت در ارتش ثبت نام کرده‌اند.

این در حالی است که سال گذشته نیز کرملین اعلام کرده بود که با افزایش ۳۰ درصدی،‌ در نظر دارد نیروهای رزمی ارتش را به ۱.۵ میلیون نفر برساند.

خبرگزاری دولتی تاس به نقل از آقای مدودف گزارش داده است که «طبق اعلام وزارت دفاع، از اول جنوری، حدود ۲۸۰ هزار نفر به صورت قراردادی در صفوف نیروهای مسلح از جمله نیروهای ذخیره پذیرفته شده‌اند».

آقای مدودف در بازدید از خاور دور روسیه گفته که در حال دیدار با مقام‌های محلی است تا روی برنامه تقویت نیروهای مسلح کار کنند.

سال گذشته روسیه اعلام کرد که در نظر دارد نیروهای جنگی این کشور را ۳۰ درصد افزایش دهد و شمار آن‌ها را به ۱.۵ میلیون برساند، تصمیم بلندپروازانه‌ای که با تلفات سنگین این کشور در جنگ اوکراین، اجرای آن دشوارتر شده است.

این در حالی است که برخی از قانون‌گذاران روسیه پیشنهاد کرده‌اند که برای تضمین امنیت روسیه، یک ارتش حرفه‌ای ۷ میلیونی تشکیل شود، طرحی که نیازمند بودجه هنگفتی است.

با اوج گرفتن جنگ اوکراین، ولادیمیر پوتین؛ رییس جمهور روسیه، در سپتامبر ۲۰۲۲ دستور بسیج ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره را صادر کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟