پایان آتش‌بس؛ طالبان پاکستانی ۳ نیروی پولیس پاکستان را کشتند

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 198180

تحریک طالبان پاکستانی (تی.تی.پی) که برای «احترام به جرگه پشتون‌ها» پنج روز آتش‌بس در ایالت خیبرپختون‌خوا اعلام کرده بودند، با از سرگیری دوباره حملات خود بر نظامیان پاکستانی، یک قرارگاه پولیس را در این ایالت هدف قرار دادند و سه مامور پولیس را کشتند.

خبرگزاری رویترز از قول پولیس پاکستان گزارش داد که شبه‌نظامیان امروز دوشنبه، ۲۳ میزان بر یک قرارگاه پولیس در ایالت خیبرپختون‌خوا حمله کردند که در پی آن سه مامور پولیس پاکستان کشته شدند.

در همین حال یک سخنگوی تحریک طالبان پاکستانی پذیرفته که جنگجویان این گروه بر قرارگاه پولیس در این ایالت حمله کرده‌اند.

تحریک طالبان پاکستانی پیشتر اعلام کرده بود که «به احترام جرگه قومی پشتون‌ها» در ایالت خیبرپختونخوا، آتش‌بس پنج روزه‌ ۱۸ تا ۲۲ میزان برقرار می‌کند. این جرگه روز گذشته با نشر یک قطعنامه رسماً پایان یافت و به دنبال آن حملات طالبان پاکستانی دوباره آغاز شد.

جرگه قومی پشتون‌های پاکستان در پایان این نشست سه‌روزه از ارتش پاکستان و طالبان پاکستانی در مناطق پشتون‌نشین قبایلی خواستند که طی دو ماه آینده از این مناطق خارج شوند.

در قطع‌نامه پایانی این جرگه گفته شده که اگر ارتش و شبه‌نظامیان از مناطق پشتون‌ها خارج نشوند، جرگه در مورد چگونگی بیرون راندن این نیروها از خاک خود تصمیم‌گیری خواهد کرد.

ارتش پاکستان و تحریک طالبان پاکستان تا کنون درباره این قطعنامه واکنشی نشان نداده‌اند. پیشتر دولت پاکستان این نشست را تحریم کرده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟