پاکستان بار دیگر خواهان اقدام طالبان علیه گروه‌های تروریستی شد

  • انتشار: ۱۷ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 197238

در ادامه تاکیدهای مکرر دولت پاکستان بر ضرورت اقدام‌ طالبان افغانستانی علیه گروه‌های هراس‌افگن در افغانستان، مقام‌های اسلام‌آباد بار دیگر از طالبان خواسته اند که به تهدیدهای برخاسته از افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه اقدام کنند.

ممتاز زهرا بلوچ؛ سخنگوی وزارت خارجه پاکستان به تازگی در یک نشست خبری ادعاهای طالبان مبنی بر این‌که مهاجمان حمله‌های اخیر در بامیان و کابل در ایالت بلوچستان پاکستان آموزش دیده‌اند را رد کرد.

او تاکید کرده که مقام‌های طالبان برای کنترل این گروه‌ها که به گفته او با مصونیت در افغانستان فعالیت می‌کنند و تهدیدی جدی برای ثبات منطقه هستند، با مشکل مواجه‌اند.

خانم بلوچ گفته: «طالبان باید به جای سرزنش دیگران بر مبارزه با این گروه‌ها تمرکز کنند.»

او در پاسخ به پرسشی دیگر خاطرنشان کرد که پاکستان تدابیر اعتمادسازی را برای تقویت تجارت و همکاری‌های متقابل بین دو کشور ضروری می‌داند.

متماز زهرا بلوچ همچنین در این نشست گفت که قرار است بیست و سومین نشست شورای سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از ۱۵ تا ۱۶ اکتوبر در اسلام‌آباد برگزار شود.

این نشست که دومین نشست مهم در چارچوب سازمان همکاری شانگهای به شمار می‌رود، با هدف تقویت روابط اقتصادی منطقه‌ای و ارتقای تبادلات فرهنگی برگزار خواهد شد.

خانم بلوچ اعلام کرد که رهبران کشورهای عضو این سازمان گردهم خواهند آمد تا در زمینه تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجارت، طرح‌های زیست‌محیطی و پیوندهای فرهنگی بحث و تبادل نظر کنند.

در حالی که او به حضور نمایندگان طالبان اشاره نکرد، بیان داشت که مقام‌های عالی‌رتبه کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، کشور ناظر مغولستان و مهمان ویژه ترکمنستان، در این نشست شرکت خواهند کرد.

نمایندگان از سازمان‌های جهانی از جمله کنفرانس تعامل و تدابیر اعتمادسازی در آسیا، کشورهای مستقل مشترک‌المنافع و جامعه اقتصادی اروپا نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

خانم بلوچ افزود: «ما انتظار مشارکت گسترده‌ای از رهبران منطقه‌ای و سازمان‌های بین‌المللی داریم.»

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان همچنین بر اهمیت این نشست برای همکاری‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟