وزیر خارجه طالبان خواستار همکاری معاون سیاسی جدید یوناما با این گروه شد

  • انتشار: ۲۲ میزان ۱۴۰۳
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 198009

رزا اوتونبایوا؛ رییس هیأت معاونت سازمان ملل در افغانستان (یوناما) در دیدار با امیرخان متقی؛ وزیر خارجه طالبان، جورجیت گانیون؛ معاون جدید سیاسی یوناما را به وی معرفی کرده است. امیرخان متقی در این دیدار خواهان همکاری خانم  گانیون با طالبان شده است.

وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای که امروز یکشنبه ۲۲میزان منتشر کرده گفته‌است که امیرخان متقی در این دیدار، به تقویت بیشتر روابط سیاسی میان طالبان و سازمان ملل با آمدن معاون جدید سیاسی یوناما، ابراز امیدواری کرده‌است.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان هم‌چنین آمده است که دو طرف درباره نشست‌های مختلف سازمان ملل در مورد افغانستان تبادل نظر کردند.

طالبان جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نکرده‌اند.

انتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد به تاریخ ۱۴ سنبله امسال جورجیت گانیون کانادایی را به عنوان معاون سیاسی جدید یوناما در افغانستان و به جای ماکوس پوتزل آلمانی منصوب کرد.

گانیون از گذشته تجربه کار در افغانستان را دارد و از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ به حیث مدیر حقوق بشر یوناما در کابل کار کرده‌است.

ماموریت معاونیت سیاسی یوناما در کابل در حالی به وی داده شده که طالبان حاکم بر افغانستان، به نقض گسترده حقوق بشر و نادیده گرفتن تعهدات بین‌المللی افغانستان در این عرصه متهم اند. از سویی هم رییس یوناما در افغانستان بارها در نشست‌های بین‌المللی در همسویی با طالبان موضع گرفته و دستاوردهای این گروه را ستایش کرده‌است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟