نه دین دارند نه آزادگی

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: دیدگاهدین و اندیشه
  • شناسه مطلب: 186813

طالبان همچون سال گذشته، در کابل و غزنی و هرات، پرچم های عزاداری سیدالشهداء علیه السلام را از سر در خانه ها و مغازه ها پایین آورده اند.

براساس برخی گزارش‌ها، پایین آوردن پرچم های عزا در برخی تکیه خانه ها و حسینیه‌ها هم صورت گرفته و ایستگاه های صلواتی و سقاخانه ها هم اجازه فعالیت ندارند.

گفته میشود که نیروهای طالبان هنگام پایین آوردن بیرق های عزاداری ماه محرم  و جمع آوری ایستگاه های صلواتی و سقاخانه های مردمی، مکتوبی را به آنها نشان می‌دهند که مدعی هستند  در آن، علمای شیعه، موافقت خود را با جمع آوری پرچم ها و سقاخانه ها اعلام کرده اند.

دقیقا نمی‌دانم که چه کسانی پای آن ننگ نامه  مورد ادعای طالبان را امضا کرده اند و علی القاعده، شورای علمای شیعه باید پیگیری و اعلام کند که نام و امضای چه کسانی در آن کاغذ وجود دارد، اما قدر متقن آنست که پیوستن به لشکر این زیاد هم دقیقا از چنین الگویی پیروی می‌کرد.

بسیاری از کسانی که با مسلم بیعت کرده بودند، با تهدید یا تطمیع ابن زیاد، رفته رفته در صف مخالفین سیدالشهداء علیه السلام قرار گرفتند و او را باغی و طاغی نامیدند.

به راستی که باید اذعان کنیم که کل یوم عاشورا و ارض کربلا.

فاصله قرار گرفتن در سمت حسین و یزید، به همین باریکی است که این روزها پیش چشم داریم و چگونه است که باز، کوفیان را ملامت میکنیم که چرا عرضه ایستادن در کنار فرزند پیامبر را نداشتند؟

اقامه عزا بر سیدالشهداء، نشان دهنده زنده بودن روح عدالت خواهی در جامعه است و از همین‌رو، حاکمیت ظالم، با آن زاویه دارد. پس ای  کسانی که در همراهی با دشمن، همواره در حال کمیسیون سازی هستید، اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید.

سید احمد موسوی مبلغ

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟