نماینده پاکستان: رفتارهای عقب‌مانده و زن‌ستیزانه طالبان «اسلامی» نیست

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 194645

منیر اکرم؛ نماینده دایمی پاکستان در سازمان ملل متحد در نشست امروز شورای امنیت این سازمان درباره افغانستان از محدویت‌های طالبان که زیر نام «شریعت و اسلام» وضع کرده‌اند، به شدت انتقاد کرد و گفت که پاکستان از این موضوع به شدت نگران است.

آقای اکرم دیروز چهارشنبه، ۲۸ سنبله در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره افغانستان گفت که طالبان رفتار «عقب‌مانده و زن‌ستیزانه‌» خود را به نام دین جا می‌زنند. او افزوده که دین اسلام از ابتدا برای حقوق زنان و حق آموزش آن‌ها تلاش کرده است.

او در ادامه تاکید کرد که تا زمانی‌ که به تهدید تروریزم، بحران حقوق بشر و مهاجرت رسیدگی نشود، «عادی سازی» روابط با اداره‌ طالبان ممکن نخواهد بود.

این مقام پاکستانی بار دیگر ادعای حمایت طالبان از تحریک طالبان پاکستانی و القاعده را مطرح کرد و افزود که این دو گروه تروریستی در داخل افغانستان از سوی عناصر اداره‌ طالبان حمایت می‌شوند.

او افزود: «با استفاده از چتر حمایتی طالبان، تی‌تی‌پی مبدل به مهم‌ترین چالش تروریزم شده است».

منیر اکرم گفت که کشورش از یک حکومت فراگیر ‌‌و همه‌شمول در افغانستان حمایت می‌کند و به باور او، این حکومت سبب ثبات در این کشور خواهد شد.

او همچنین گفت که طالبان به تمامی تعهدات خود در زمینه‌ حقوق بشر، مانند تعهدات‌شان در زمینه‌ مبارزه با تروریزم، پشت‌پا زده اند و از این رویکرد طالبان انتقاد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟