معترضان چمن، پاکستان را به برهم‌زدن قصدی اوضاع در این منطقه متهم کردند

  • انتشار: ۳ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 185527

اعضای حرکت اعتراضی در منطقه مرزی چمن میان افغانستان و پاکستان می‌گویند که حکومت پاکستان به‌طور قصدی در تلاش برهم زدن اوضاع چمن است.

آنان امروز یکشنبه، ۳ سرطان در یک نشست خبری نیروهای پاکستانی را متهم کردند که شب هنگام وارد خانه‌های آنان می‌شوند. و هشدار دادند که پس از این، مسوولیت هر رویدادی که اتفاق بیافتد، به دوش نهادهای امنیتی پاکستان خواهد بود.

عبدالمنان؛ مسوول یکی از کمیته‌های حرکت اعتراضی چمن گفت که اگر نیروهای امنیتی پاکستان به این عمل خود ادامه دهند، خشم مردم قابل کنترل نخواهد بود.

این معترضان در نشست خبری خود، خواهان رهایی اعضای این حرکت از زندان‌های پاکستان و نیز تحت پیگرد قرار گرفتن عاملان تیراندازی بر معترضان اند. در تیر اندازی نیروهای پاکستانی بر معترضان حد اقل سه تن کشته و ۴۰ نفر دیگر زخمی شده بودند.

شیرعلی پاچا؛ عضو حرکت اعتراضی چمن گفت: «می‌خواهم بگویم که برخی از مسوولان امنیتی چمن عاملان کشته شدن سه نفر و زخم برداشتن ۴۰ نفر دیگر هستند، آنان باید تحت پیگرد قرار گیرند و از وظایف شان برکنار شوند».

معترضان از ۹ ماه به این سو جاده چمن – کویته را به روی عبور و مرور بسته کرده‌اند و خواهان تسهیل رفت و آمد میان افغانستان و پاکستان و بدون نیاز داشتن به ویزا هستند. این معترضان شامل برخی اتحادیه‌های تاجران، احزاب سیاسی و مردم می‌شود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟