معاون سیاسی طالبان بر رفع محدودیت‌ها بر نظام بانکی افغانستان تاکید کرد

  • انتشار: ۱۷ سرطان ۱۴۰۳
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 186593

مولوی عبدالکبیر؛ معاون سیاسی رییس‌الوزرای طالبان در دیدار با سفیر جاپان در کابل گفته سازمان ملل هرچند تمام شرایط طالبان را پذیرفت اما این گروه توقع دارد تا محدودیت‌های موجود بر نظام بانکی افغانستان نیز برداشته شود.

ارگ تحت تسلط طالبان در خبرنامه‌ای گفته‌است که مولوی عبدالکبیر امروز یکشنبه، ۱۷ سرطان با تاکایوشی کورومیا؛ سفیر جاپان در کابل دیدار و گفتگو کرده‌است. سفیر جاپان در این دیدار کمک ده میلیون دالری کشورش برای مبارزه با مواد مخدر و دریافت بدیل معیشت برای مردم افغانستان را اعلام کرده‌است.

معاون سیاسی طالبان در این نشست ابراز امیدواری کرده که اشتراک کنندگان نشست دوحه به خاطر برنامه های بدیل مواد مخدر و تقویت سکتور خصوصی، وعده های شان با این گروه را عملی کنند.

او افزوده که در نشست دوحه سازمان ملل متحد شرایط و پیشنهادهای طالبان را پذیرفت و این گروه توقع دارد تا تا محدودیت های موجود بر سیستم بانکی افغانستان از میان برداشته شود.

در خبرنامه از قول سفیر جاپان در کابل آمده‌است که نشست سوم دوحه، زمینه تعامل طالبان با جامعه جهانی را بیش‌تر کرده است. او تاکید کرده که کشورش به خاطر تقویت سکتور خصوصی در افغانستان پروژه های اساسی را آغاز کرده و همکاری اش در این بخش ادامه خواهد یافت.

تفاهم با جامعه جهانی، برداشتن محدودیت‌های بانکی افغانستان و مبارزه با مواد مخدر در این کشور، آجندای طالبان برای اشتراک در نشست سوم دوحه بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟