محتسبان طالبان زنانی را که در اماکن عمومی بخندند مجازات می‌کنند

  • انتشار: ۲۶ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 194313

روزنامه واشنگتن پست گزارش داده که محتسبان امر به معروف طالبان در شهرهای افغانستان به دنبال آن عده زنان در اماکن عمومی اند که پوشش مورد نظر این گروه را رعایت نمی‌کنند یا می‌خندند و با صدای بلند صحبت می‌کنند.

در گزارش این روزنامه که روز یکشنبه، ۲۵ سنبله منتشر شد آمده است که طالبان سرکوب زنان را پس توشیح قانون جنجالی «امر به معروف و نهی از منکر» در مناطق شهری تشدید کرده‌اند و محتسبان امر به معروف این گروه «قدرت بی‌سابقه‌ای» برای مجازات افراد یافته اند.

گزارش افزوده که محتسبان امر به معروف طالبان در ایستگاه‌های موترها و دیگر مکان‌ها گشت‌زنی می‌کنند و به دنبال زنانی هستند که «پوشش مورد نظر طالبان» را رعایت نمی‌کنند یا هم در این مکان‌ها بخندند و صدای خود را بلند کنند.

شماری از زنان در تماس‌های تلفونی به واشنگتن پست گفته‌اند که آنان آخرین امیدهای شان برای تغییر سیاست طالبان علیه زنان را نیز از دست داده‌اند.

قانون جدید امر به معروف طالبان که اخیراْ از سوی رهبر این گروه توشیح شد، علاوه بر تایید محدودیت‌های قبلی، محدودیت‌های جدیدی از جمله پوشش کامل زنان و بلند نشدن صدای شان در خارج از خانه، وضع کرده است. این قانون صورت و صدای زنان را «عورت» دانسته و به محتسبان صلاحیت داده تا متخلفان از قانون امر به معروف را مجازات کنند.

هرچند که این قانون با واکنش‌های گسترده بین‌المللی به دلیل نقض حقوق بشر مواجه شده اما طالبان تاکید دارند که این قانون را تطبیق می‌کنند. طالبان همچنین منتقدان این قانون را به محاکمه و مجازات از سوی این گروه تهدید کرده‌اند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟