مجلس نماینده‌گان امریکا بار دیگر بلینکن را برای شهادت در مورد خروج از افغانستان دعوت کرد

  • انتشار: ۲۹ سنبله ۱۴۰۳
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 194673

کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا بار دیگر از انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور، خواسته است که هفته آینده برای شهادت در مورد خروج «فاجعه‌بار» ایالات متحده از افغانستان به این کمیته حاضر شود.

رویترز روز پنج‌شنبه، ۲۹ سنبله، به نقل از بیانیه کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا گزارش داده است که بلینکن باید ۲۴ ماه جاری میلادی، برای شهادت در این کمیته حضور یابد.

وزارت امور خارجه امریکا تا کنون به این درخواست پاسخ نداده است.

پیش از این کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا از بلینکن خواسته بود که ۱۹ سپتامبر برای شهادت به این کمیته حاضر شود.

وزارت امور خارجه ایالات متحده اوایل ماه جاری میلادی گفته بود که بلینکن نمی‌تواند در تاریخ‌های پیشنهادی از سوی کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان حضور یابد.

گفتنی است که چند روز پیش کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان ایالات متحده گزارش خود را در مورد خروج این کشور از افغانستان نشر کرده بود.

پس از نشر این گزارش، وزارت امور خارجه امریکا اعلام کرده بود که این وزارت طی سه سال گذشته تقریباً ۲۰ هزار صفحه اسناد را در مورد خروج «فاجعه‌بار» واشنگتن از افغانستان به این کمیته ارایه کرده است.

در کنار این، بلینکن ۱۴ بار در مورد خروج «مرگ‌بار» امریکا از افغانستان در برابر کمیته‌های کانگرس ایالات متحده شهادت داده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟